محکومیت ابدی افغان ها به جنگ و خونریزی چه سودی برای امریکایی ها دارد؟

کاخ سفید برای رسیدن به اهداف شوم خود در منطقه، جان مردم بیگناه افغانستان را به چه قیمتی به حراج می گذارد؟ کودکانی که سال ها با صدای موشک و انفجار روز خود را شب کرده اند چگونه می خواهند در آینده برای ساخت کشور خود ماثر باشند؟

به گزارش "این پایگاه" به نقل از منابع محلی و با جمع اوری مصاحبه با کارشناسان بومی، متاسفانه بررسی گزارشات و تحلیل ها نشان میدهد که مردم افغانستان چندین دهه می باشد که رنگ صلح و آرامش را ندیده اند و حتی یک شب هم تا صبح آسوده پلک نزده اند.
به اعتقاد کارشناسان، طریقه زندگی عادی مردم افغانستان به کلی فرق کرده، در مقایسه با زندگی اجتماعی سایر شهروندان در نقاط مختلف دنیا می تواند تفاوت های زیادی را میان زندگی مردم افغان و سایرین مشاهده کرد، موسسات مطالعاتی مختلفی بر روی این زمینه کار کرده اند و گزارشات و نتایج تحقیقات انها نشان می دهد حرج و مرج، درگیری و کشتار بخشی از زندگی روزانه مردم افغان شده است و جوامع حقوق بشر نیز شدیداً نگران این موضوع هستند و مرتباً از تشدید این نوع ناهنجاری ها خبر می دهند اما در این موارد گوش سازمان های بین المللی بکلی بسته است و اهمیتی به آینده کودکان و جوانان آینده دار افغانستان و سایر کشورها مخصوصاً سوریه ندارند.
روانشناسان بر این باروند که آینده افغانستان، عراق و سوریه به مراتب بدتر از وضع کنونی خواهد بود، جوانان و کودکانی که در سنین رشد و تعلیم و تربیت خود به جای صدای معلم و زنگ مدرسه، همیشه با صدای موشک و خمپاره آواره این کوچه و آن کوچه شده اند چگونه می خواهند در آینده با فکری باز و دور از خشونت کشور خودشان را آباد کنند؟ مقصر این همه حرج و مرج در منطقه کیست؟ چه کسانی به دنبال این شرایط هستند و از این اوضاه سود می برند؟
گزارشگران محلی ما در مصاحبه های خود با مردم و کسبه و افراد متفرقه به چشم خود، ناراحتی و زجر و خشم را در چشم و دل مردم بیگناه افغانستان مشاهده می کنند، مردم افغانستان فقط یک درخواست و جواب از غربی ها دارند، "که تا کی باید این جنگ ها و خونریزی ها را تحمل کنند؟"
وقتی با مردم معمولی که سال ها جنگ و خونریزی، آسایش و راحتی را از انها گرفته مصاحبه می کنیم، میبینیم که فقط به این نکته اشاره دارند که زمانی باید تهاجم شوروی را تحمل می کردند، در ادامه دست نشانده های تفکر وهابیت سعودی و بعد تهاجم، کشتار و دزدی مهاجمان امریکایی را و در ادامه همچنان باز باید شاهد این باشند که دولت قویتر طالبان با حمایت دولت رسمی روی کار بیاید.
امریکایی ها به قیمت حضور دائمی در منطقه، افغانستان را به عنوان مرکز سناریو شوم خود انتخاب کرده اند، مردم افغانستان به خوبی می دانند که به این راحتی از دست سیاست های خونین کاخ سفید نجات نخواهند یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.