جنگ افغانستان و سوریه نشان داد، اوباما لیاقت فرماندهی ارتش امریکا را ندارد

باتوجه به اوضاع و احوال منطقه و تشدید چالش های امنیتی، ضعف تصمیم گیری و شکست سیاست های اوباما در جنگ های افغانستان و سوریه، باعث خشم اسرائیلی ها شده و رفته رفته امریکا در منطقه منزوی خواهد شد.

به گزارش "این پایگاه"  تحولات اخیر در منطقه و ناتوانی غرب در مقابله با این چالش ها، باعث شده تا قدرت نظامی - سیاسی امریکا روز به روز به سمت سقوط میل کند و تا انجا که دیگر متحدین اصلی آنها، اسرائیلی ها، از ادامه همکاری با انها ناامید شوند و خود کنترل امور نظامی منطقه را در دست بگیرند.
ناتوانی امریکا در مقابله با چالش های منطقه، از جمله موضوع "بحران امنیتی سوریه و افغانستان" و "بلاتکلیفی امضا پیمان امنیتی با دولت کرزی" و "احتمال عقب نشینی کامل نیروهای خارجی از افغانستان و از دست دادن موقعیت استراتژیک فعلی" و "چالش های بین المللی سوریه" باعث شده تا رسماً عناصر صهیونیسم در کنگره اعلام کنند که اوباما لیاقت فرماندهی ارتش امریکا را ندارد.
در کنار افغانستان، چالش های دیگری نیز وجود دارند که این موقعیت را تقویت می کنند، همچنین "بحران امنیتی در کشورهای عربی" از جمله ، تشدید اختلاف میان گروه های مخالف سوری، کنار کشیدن برخی کشورهای عربی حامی ضد دولتی سوریه، درگیری های داخلی در کشورهای اروپای شرقی، ایجاد شکاف میان ترکیه و سیاست های امریکا در سوریه و همچنین نفوذ دیپلماسی ایران در منطقه و .... این موارد تماماً باعث شدند تا کارشناسان نظامی غرب به این نتیجه برسند که امریکا باید خود را از دایره درگیری های منطقه کنار بکشد تا وضع از این خراب تر نشود.
اگر به تحولات هفته گذشته خاورمیانه توجه کرده باشید، متوجه خواهید شد که سکان هدایت جنگ خاورمیانه را اسرائیل از امریکا پس گرفته است :
1- حمایت از گروه های تروریستی در اکثر کشورهای عربی و تقویت حملات تروریستی و انتحاری برای ایجاد بی ثباتی در منطقه توسط اسرائیلی ها افزایش پیدا کرده است
2- حملات هوایی هواپیماهای اسرائیلی به لبنان و سوریه
شرایط نامساعد امریکا در افغانستان و عقب نشینی مفتضحانه نیروهای خارجی از افغانستان و شکست در جنگ داخلی سوریه شکاف روابط سیاسی امنیتی میان امریکا و اسرائیل را بیش از پیش عمیق تر کرده است و این باعث شده تا دولت اوباما جایگاه خود را از دست بدهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.