بهای برق در غزنی، بلند رفته است

شهروندان غزنی از بلند رفتن بهایی برق در این ولایت شکایت داشته و می گویند که در این اواخر شرکت های برق خصوصی و دولتی بهای برق را بالا برده اند.
احمدالله یکی از شهروندان غزنی می گوید که در حال حاضر، ریاست برشنا یک کیلووات برق را در بدل ۴۸ افغانی و شرکت های خصوصی ۷۰ افغانی بالای مردم بفروش می رسانند که در هیچ یکی از ولایت های کشور، بهای برق در این حد نبوده و اکثریت باشندگان غزنی، بدلیل مشکلات اقتصادی و بیکاری، توان پرداخت این پول گزاف را ندارند.
به گفته ی وی؛ با آنکه مقام های محلی این ولایت همواره از سرمایه گزاری بزرگ روی پروژه برق به مردم نوید داده اند؛ اما تاکنون در انتقال برق وارداتی به شهر غزنی، حکومت ناتوان بوده و اکثریت ساحات شهر با مشکل کمبود برق مواجه است.
در همین حال؛ شماری از مالکان کارخانه جات شیرینی پزی نیز در غزنی از کمبود و بلند رفتن بهای برق در این ولایت شکایت داشته و می گویند با وجود آنکه بخاطر تولیدات شان به برق کافی نیاز دارند؛ اما به علت بلند رفتن بهای برق ازسوی شرکت های خصوصی و دولتی، آنان از تولیدات بیشتر شبرینی جلوگیری می کنند.
حاجی نظام الدین که خود را یکی از مالکان کارخانه شیرینی پزی در غزنی معرفی می کند به خبرگزاری جمهور بیان داشت: " طی چند سال گذشته، پروژه های زیادی از سوی حکومت و کشورهای خارجی در غزنی تطبیق شده؛ اما هنوز هم مشکلات کمبود برق در این ولایت پا برجا بوده و ما نمی توانیم بخاطرپیشبرد کارهای روزمره شان از برق استفاده کنند".
او به این باور است که غزنی دارای بندهای آبگردان زیاد و سرشار می باشد و اگر مقام های حکومتی در بازسازی این بندها اقدام نمایند و توربین های برق را در آن نصب نمایند؛ برق کافی و با بهای مناسب برای بسیاری از باشندگان این ولایت توزیع خواهد شد.
وی خاطرنشان ساخت که در حال حاضر انرژی برق در غزنی، برق های حرارتی می باشد که شرکت برشنا و سایر شرکت های برق خصوصی برای ارایه نمودن نور برق از دیزل جنراتورها استفاده می کنند که همواره با بلند رفتن مواد نفتی، بهای برق نیزدر این ولایت بلند رفته است.
با این حال؛ انجنیر جان محمد، رییس شرکت برشنا در غزنی شکایت مردم را بجا دانسته و به جمهور نیوز بیان داشت گفت: تا زمانی که برق وارداتی به این ولایت انتقال نیابد؛ آنان نمی توانند در بهای برق تغییرات بوجود آورند.
او اظهارداشت: با وجود آنکه در حال حاضر، در اکثریت ساحات شهر غزنی برق دولتی فعال گردیده؛ اما باز هم آنان بدلیل مصارف بیش از حد دیزل، نمی توانند در بهای برق تغییرات بوجود بی آورند.
او تصریح نمود که شبکه برق غزنی در حال توسعه می باشد و در حال حاضر بیش از چهار هزار خانواده در غزنی از نور برق دولتی مستفید هستند.
وی گفت: آنان تلاش دارند تا در همکاری با نمایندگان غزنی در شورای ملی، برق وارداتی را از کابل به غزنی انتقال دهند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.