شفافیت انتخابات، تضمین کننده ثبات سیاسی

شماری از فعالان مدنی و فعالان حقوق زن در نشستی که محور گفتگوهای آن، شرکت مردم در انتخابات بود گفته اند: شفافیت انتخابات ۱۳۹۳ می تواند ثبات سیاسی کشور را در آینده تضمین نماید.

در همین حال، سفیر کانادا در کابل از شماری از نهادهای مدنی که در بخش آگاهی دهی درباره انتخابات کار کرده اند ستایش کرده است. شرکت کنندگان این نشست سهم گیری مردم را در انتخابات بسیار مهم می دانند و از نهادهای امنیتی می خواهند تا در بخش تامین امنیت روانی مردم نیز کار نمایند.

رییس دیدبان دموکراسی افغانستان ذکریا بارکزی گفت: اینها تعهد کنند که در نتیجه این انتخابات یک حکومت فراگیر در افغانستان شکل می گیرد این حکومت فراگیر باید نمایندگی از تمام مردم افغانستان بکند از تمام اقوام افغانستان و تمام سمت های افغانستان، به این ترتیب ما می توانیم تشویش هایی که در ذهن مردم در نتیجه انتخابات هست رفع شود.

کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات لیلا احراری گفت: امیدوار هستیم به جهت شفافیت پروسه انتخابات، نهادهای جامعه مدنی ما را به یاد فراموشی نسپارند و همان طوری که اعتبارنامه گرفته اند از شفافیت انتخابات حمایت کنند. چگونگی نقش زنان در انتخابات و فراهم سازی سهولت ها برای معلولان از دیگر خواست های شرکت کنندگان این نشست است.

سفیر کانادا در کابل دیبورا لیونس گفت: سفارت و دولت کانادا با نهادهای افغانستان و دولت افغانستان و بزرگان مذهبی که بسیار مهم هستند برای نیرو بخشیدن به تمامی شهروندان بویژه زنان تلاش می ورزیم تا در پنجم اپریل از خانه هایشان بیرون بیایند و رای دهند.

با نزدیک شدن انتخابات نقش فعالان جامعه مدنی و رسانه ها برای تشویق مردم برای شرکت در این روند مهم دانسته می شود از همین رو در این نشست از شماری از آنان ستایش شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.