"جنگ رسانه ای امریکا" از 11 سپتامبر در افغانستان تا جنگ سرد با روسیه در اوکراین

تجربه 11 سپتامبر در افغانستان، عراق و سوریه ثابت کرده است که، امریکا به کمک متحدین غربی خود و حمایت بی حد و اندازه صهیونست ها، با استفاده از ابزار رسانه ی بین المللی، این قدرت را دارد که به راحتی فضای ناآرام یک کشور را تیتر اول رسانه های جهان نشان دهد، که در نهایت با چسباندن مهر تروریسم بر پیشانی مخالفان خود، تمام توجهات را به سمت هدف سوق دهد و آغازگر جنگ یا کودتا در کشور هدف شود.

به گزارش "این پایگاه" به نقل از "صدای روسیه"، کودتا در اوکراین و تاثیرات بین المللی آن در منطقه چیزی نیست که در رسانه های غربی منتشر می شود، با بررسی تحولات داخلی و خارجی اوکراین و نحوه انتشار حقایق در جهان رسانه، می توان به این نتیجه رسید که مهم ترین و اولین فاز تهاجمی امریکا برای اعمال نفوذ، دخالت و حتی برپایی یک جنگ همه جانبه در یک کشور؛ آغاز "جنگ رسانه ای" می باشد.
به گزارش این منبع، رسانه های غربی با رهبری مرکزی امریکا، حقایق را انگونه که باید منتشر نمی کنند، در نتیجه کارشناسان و مردم سراسر دنیا که اخبار مربوطه را پیگیری می کنند، توان قضاوت و تحلیل درست از آن را ندارند و متاسفانه بخش عمده ای از خبرسانی به زبان انگلیسی در جهان در کنترل انگلیسی ها و امریکایی ها می باشد، لذا به راحتی می توانند فضای سیاسی امنیتی یک کشور را علیه کشور ثالثی برانگیزند.
از سیاست های اصلی جنگ رسانه امریکا در فضاهای ناآرام، استفاده از نام معروف "تروریسم" و چسباندن آرم آن بر هر گروهی که مخالف تفکرات و ایده های غرب در کشور هدف می باشد.
پس از حملات 11 سپتامبر، در زمان ریاست جمهوری جرج بوش، امریکایی ها با کنترل رسانه های انگلیسی زبان، توانستند این تلقین را در اذهان عمومی بوجود بیاورند که حملات مذکور توسط مسلمانان انجام گرفته است و در ادامه با همان سیاست رسانه ای و با القاء "جنگ علیه ترور"، نظامیان خود را وارد کشورهای افغانستان و پاکستانی کردند که تا به امروز تاثیرات منفی آن بطور مشهود قابل ملاحظه است و البته تهدیدات منطقه ای و بین المللی آن همچنان ادامه دارد و تا سوریه و عراق نیز کشیده شد.
کنترل رسانه ای امریکا از 11 سپتامبر تا کنون موجب بروز جنگ های طولانی مدتی در افغانستان، عراق، سوریه و سایر کشورها شده است و اکنون با اعمال سیاستی مشابه آغازگر جنگ سرد دیگری در اوکراین است اما اینبار روسیه در پشت این درب ایستاده است و اگر در سوریه نتوانست آنطور که باید در برابر تحرکات غرب بایستد در اوکراین به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد.
بررسی تحولات یک دهه گذشته کاملاً نشانگر این حقیقت است که دلایل اصلی جنگ افغانستان، عراق و سوریه که با کنترل فضای رسانه ای آغاز شد، هنوز بی جواب باقی مانده اند :
• اگر عاملان حملات 11 سپتامبر مسلمانان عرب بودند، چرا بجای عربستان که مهد تروریست های افراطی می باشد، افغانستان مورد حملات امریکا و غرب قرار گرفت؟ چرا اوسامه بن لادن بعد از چندین سال تعقیب و مراقبت بدون هیچ سند معتبری کشته شد؟
• اگر به راستی دولت و سرویس های اطلاعاتی امریکا در حملات 11 سپتامبر دست نداشتند، چرا در طی این سال ها بطور پیوسته اسناد معتبری که حاکی از دست داشتن آنها بود در برخی رسانه های خارجی منتشر می شد و البته عاملان انتشار آن اسناد نیز تک به تک کشته یا ناپدید می شدند؟ بسیاری از شاهدان حادثه 11 سپتامبر در طی سال های اولیه به دلایل گوناگونی جان خود را از دست دادند.
• کنترل رسانه ای در عراق به بهانه تسلیحات نظامی غیر متعارف و شیمیایی و ... که آغازگر جنگ در عراق بود در نهایت ثابت شد که بهانه ای بیش نبود اما امریکایی ها با استفاده از ابزار رسانه این عملیات را انجام دادند.
• در همین اواخر در سوریه نیز شاهد بودیم که امریکایی ها سعی کردند با اعمال جنگ رسانه ای و تبلیغات منفی علیه دولت بشار اسد مبنی بر استفاده سلاح شیمیای علیه مردم، یک جنگ عظیمی در سوریه به راه بیندازند که البته این بار موفق نشدند اما همچنان فضای دروغ رسانه ای در این کشور حاکم است و اخبار و حقایق را وارونه منتشر می کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.