۷۵ سرباز پلیس از یک دوره ی آموزشی در سمنگان فارغ التحصیل شدند

«قربان نظر» فرمانده تولی تعلیماتی فرماندهی پلیس ولایت سمنگان اعلام کرد که ۷۵ نیروی پلیس از یک دوره آموزشی یک ماهه فارغ شدند و آماده خدمت در قسمت تامین امنیت این ولایت هستند.

مسئولان امنیتی در ولایت سمنگان در حوزه شمال افغانستان از فراغت 75 نفر از نیروهای پلیس ملی در این ولایت خبر داده بیان داشتند که این نیروها در تامین امنیت انتخابات آینده اثر گذار می باشند.

«قربان نظر» فرمانده تولی تعلیماتی فرماندهی پلیس ولایت سمنگان که در مراسم فراغت این نیروهای صحبت می‌کرد، گفت:« 75 نفر از سربازان نیروهای پلیس ملی این ولایت از یک دوره‌ی آموزشی یک ماهه فارغ التحصیل شدند».

وی با بیان اینکه در میان فارغ التحصیلان 5 نفر آنان زنان هستند، افزود: این نیروهای برای تامین امنیت در آستانه‌ی انتخابات به ساحات مختلف ولایت سمنگان گماشته خواهند شد.

به گفته‌ی فرمانده تولی تعلیماتی فرماندهی پلیس ولایت سمنگان این نیروها با آموزش‌های مسلکی و حرفوی نظامی چون «استفاده از جنگ افزار های سبک و سنگین، محافظت از تاسیسات دولتی، عامه و مراکز نظامی، تلاش های وسایل نقلیه و منازل رهایشی، چگونگی بازداشت مظنونان و نیز مراعات کردن قانون پلیس و حقوق بشر» به گونه‌ای عملی و نظری آموزش دیده اند.

افغانستان در یک شرایط بسیار حساس و مهمی قرار دارد که انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی این کشور نزدیک به 26 روز دیگر برگزار خواهد شد که عمده‌ترین چالش در برابر این پروسه نا امنی در برخی از ساحات افغانستان گفته شده است.

سمنگان نیز از ولایت‌هایی گفته می‌شود که بیش از 10 مرکز رأی دهی در این ولایت با تهدیدات امنیتی مواجه می باشد اما مسئولان امنیتی در این ولایت تاکید دارند که امنیت انتخابات را تامین می کنند.

این ولایت در جاده‌ی کابل – مزارشریف قرار دارد که از ولایت‌های درجه سوم کشور به حساب می آید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.