دانشجویان غور خواستار برکناری رئیس دانشگاه شدند

دها تن از دانشجویان موسسه تحصلات عالی غور صبح امروز در برابر دروازه این مرکز تحصیلی در شهر چغچران مرکز ولایت غور دست به تظاهرات زدند. دها تن از دانشجویان موسسه تحصلات عالی غور صبح امروز در برابر دروازه این مرکز تحصیلی در شهر چغچران مرکز ولایت غور دست به تظاهرات زدند.

دانشجویان معترض هدفی اصلی این تظاهرات را برکناری رئیس بی‌کفایت موسسه تحصیلات عالی غور، ادغام دیپارتمنت‌ها و هدر رفتن چانس‌های تحصیلی‌شان که خارج از کشور بوده، می‌دانند.
«عبدالمنان خادمیان» رئیس موسسه تحصلات عالی غور تظاهرات امروز را از قبل تعیین شده خواند و افزود: «کسانی که این مظاهره را سازمان‌دهی کردند به مسائل ملیتی و مذهبی دامن می‌زنند، و از سویی هم امتیازات بالاتر از قانون می‌خواهند.»
«خادمیان» می‌گوید افراد و اشخاصی هستند که از داخل اداره ما به این تظاهرات سهم دارند. اما وی از فرد مشخصی نام نبرد.
«عبد الله» دانشجوی سال سوم موسسه تحصیلات عالی غور می‌گوید: «رئیس موسسه تحصیلات عالی غور شخصی بی‌کفایت است، به جای اینکه برای رشد تحصیلات عالی در غور کار کند، وی زمنیه‌های رشد تحصیلی را در این مکان علمی قید ساخته و ما هراس داریم اگر این وضعیت تغییر نکند این موسسه تحصیلی که یگانه مکان تحصیلات عالی در غور است، ملغی خواهدشد.»

 

وی ادامه داد: «بورسیه‌های تحصیلی که از کشورهای همکار تحصیلات عالی افغانستان برای ما اختصاص داده شده بود از اثر بی‌توجهی رئیس موسسه تحصیلات عالی غور به هدر رفته و ما نمی‌دانیم که این بورسیه‌های تحصیلی به کجا شد و کی‌ها از آن استفاده کردند.»
«عبدالله» همچنان می‌گوید: «سال‌های پیش در بخش‌های (دیپارتمنت) جداگانه درس می‌خواندیم امسال آقای خادمیان دیپارتمنت‌ها را مدغم ساخته که برای ما دانشجویان مشکلات زیادی را به بار آورده است. به این دلیل ما دست به تظاهرات زدیم؛ تا وزارت تحصیلات عالی افغانستان به مشکلات ما رسیدگی نکند دست از تظاهرات نمی‌کشیم بلکه ادامه می‌دهیم.»
این در حالیست که موسسه تحصیلات عالی غور که در سال 1390 شروع به کار کرد، هنوز جای مشخصی ندارد و نزدیک به 300 دانشجو در پنج دیپاتمنت به یک خانه کرایی مصروف درس هستند.
قابل یاد آوری است مردم «تله» شهر چغچران سال گذشته 100 جریب زمین شخصی خویش را بخاطر آینده فرزندان خود اهدا نمودند که از سوی دولت و وزارت تحصیلات عالی تا هنوز اقدامی برای ساخت مکان مناسب تحصیلی در غور صورت نگرفته است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.