در مورد تمامی شکایات، فیصله صورت گرفته است

نادر محسنی، سخنگوی کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی در نشست خبری در کابل گفت که فیصله در مورد تمامی شکایت های انتخاباتی صورت گرفته و کمیسیون انتخابات می تواند آن را تطبیق کند.

کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی اعلام کرد که بررسی ها در مورد ۹۰۰ شکایت تمام شده و فیصله ها را در اختیار کمیسیون انتخابات قرار خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ نادر محسنی، سخنگوی کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی در نشست خبری در کابل گفت که فیصله در مورد تمامی شکایت های انتخاباتی صورت گرفته و کمیسیون انتخابات می تواند آن را تطبیق کند.
وی با اشاره به اینکه کمیسیون شکایات انتخاباتی حدود ۹۰۰ شکایت تاثیرگذار بر نتیجه نهایی انتخابات را در ۶ جلسه علنی بررسی کرده افزود: " شکایات به شکل موشکافانه و شفاف بررسی شده و به همین دلیل نتایج با تاخیر در اختیار کمیسیون انتخابات قرار گرفت".
به گفته آقای محسنی؛ کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی تصمیم گرفته تا آرای مراکزی که دلایل مستندی مبنی بر تقلب در آنجا وجود نداشته را معتبر بداند.
کمیسیون شکایات انتخاباتی در حالی به بررسی های خود در مورد شکایات انتخاباتی پایان داد که روز گذشته مسوولین ستاد داکتر عبدالله عبدالله تاکید کردند که ۵۰۰هزار رای نیاز به تفتیش دوباره دارد و بیش از ۴۰۰ هزار رای دیگر نیز گم‌شده و معلوم نیست که چه شده است.
کمیسیون انتخابات اما در واکنش به این ادعای تیم داکتر عبدالله می‌گوید که تمام آرا به‌صورت دقیق حساب شده و آرای تقلبی باطل شده‌اند. این کمیسیون می‌گوید: در صورتی‌که تیم داکتر عبدالله اسنادی در دست داشته باشد، کمیسیون انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی حاضر است تا به این شکایت‌ها رسیدگی کند.
قرار بود نتایج بررسی های کمیسیون شکایات به تاریخ ۱۸ ثور به کمیسیون انتخابات ارسال شود که به دلیل تاخیر کمیسیون مستقل انتخابات در اعلام نتایج ابتدایی نتایج بررسی ها نیز به تاخیر افتاد.
بر اساس جدول انتخابات، نتیجه نهایی باید به تاریخ ۲۴ ثور از سوی کمیسیون انتخابات اعلام شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.