یک گروه ۷ نفری مخالف مسلح دولت به پروسه صلح پیوست

یک گروه ۷ نفری که در چندسال اخیر در ولسوالی کامدیش ولایت نورستان علیه دولت فعالیت داشتند، به پروسه صلح پیوستند.

احمدشاه حقمل ؛ رئیس دارالانشای ولایتی کمیته صلح ولایت نورستان می گوید: این گروه تحت امر  قوماندان حیات الله ، ۴ میل کلاشنکوف، یک میل کره بین ، ۱۲ شاجور ، یک پایه مخابره را نیز تسلیم دادند
حافظ عبدالقیوم والی نورستان در مراسمی که بدین مناسبت راه اندازی شده بود، گفت : برای این افراد و کسانی که به پروسه صلح می پیوندند، زمینۀ کار در پروژه های بازسازی فراهم می گردد، همچنین تا شش ماه آینده برای شان ماهانه معاش پرداخت خواهد شد.
در عین حال والی نورستان به ریاست مهاجرین و عودت کننده گان و ریاست شورای عالی صلح هدایت داد تا برای آنان مواد خوراکی و البسه نیز توزیع کند.
حیات الله قوماندان این گروه گفت که از چند سال بدین سو است که با گروه طالبان همکاری میکند، اما پس از اینکه جنگجویان نقاب پوش که اتباع پاکستان هستند به مناطق مرزی ولسوالی کامدیش حمله ور شدند و خانه های مردم این مناطق را به آتش کشیدن به اشتباه خود پی بردیم .
وی افزود که دیگر از جنگ خسته شدیم و به همین منظور با افراد خویش به پروسۀ صلح پیوستیم .
این قوماندان طالبان از دولت خواست که برای خودش و افرادش، زمینۀ کار را فراهم سازد تا بتوانند از طریق شغل حلال، زندگی خود را به پیش ببرند.
از سوی هم والی نورستان تاکید نمود که وی تلاش خواهد کرد تا زمینه کاری بهتری را برای شان فراهم کند.
گفتنی است در سال های اخیر حکومت افغانستان برنامه ای را برای گفت و گو با مخالفان مسلح دولت و تشویق آنان به پیوستن به پروسه صلح راه اندازی کرده که گفته می شود از آغاز این پروسه تا کنون هزاران مخالف مسلح دولت دست از جنگ کشیده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.