ناکامی تیم خلیلزاد در جلب نظر سفیر ایتالیا در کابل

ملاقات داکتر علی احمد جلالی با لوسیانو پزوتی (سفیر ایتالیا در کابل) هم نتیجه ای در بر نداشت.

نشست 90 دقیقه ای داکتر جلالی به نیابت از داکتر زلمی خلیلزاد با پزوتی، ضمن اشاره به ملاقات سابق خلیلزاد با وی در اورشلیم در سال 2009 (در زمانی که پزوتی بحیث جنرال قونسل ایتالیا در بیت المقدس مشغول بکار بوده) و روابط نزدیک گذشته، خواهان همکاری در امر انتخابات و کمک به پیروزی داکتر اشرف غنی احمدزی گردید.

سفیر ایتالیا در پاسخ به جلالی، تلاش اتحادیه اروپایی برای برگزاری انتخابات بهتر در افغانستان را یادآور شده و تاکید کرد که انتخاب مردم افغانستان را محترم می شمارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ابراز امیدواری نمود داکتر عبدالله در مسند ریاست جمهوری نیز همچنان به روابط نیک خود با اتحادیه اروپایی پایبند بوده و با تحکیم قوای امنیتی داخلی، زمینه را برای خروج موفقانه قوای ناتو از افغانستان فراهم سازد.

لازم به ذکر است، رودیگر کونیگ (سفیر جرمنی در کابل) نیز در خلال ملاقات اخیر محترم خلیلزاد در پاسخ به درخواست مشابه نامبرده، پاسخ تقریباً یکسانی داده بوده و گفته بود بسیار دشوار است که برلین و دولت آنگلا مرکل برخلاف جریان حاکم دموکراسی در افغانستان گام بردارند و بناء به خواست اکثریت مردم احترام خواهد گذاشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.