افزایش تهدید علیه روس‌ها

با افزایش تهدیدات گروه‌های تروریستی علیه سفارت روسیه در بیروت، تدابیر امنیتی در اطراف این سفارت افزایش یافت و رفت‌ و آمد سفیر روسیه و دیگر اعضای سفارت در برخی جلسات محدودتر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از «الاخبار»، با افزایش بحران امنیتی در لبنان، مسئولان امنیتی سفارت روسیه در بیروت تنها به بستن ورودی‌های سفارت با موانع بتونی و افزایش تعداد نیروهای امنیتی در این ورودی‌ها اکتفا نکردند بلکه رفت و آمد اعضای سفارت نیز محدود شده است.

« الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در بیروت و دیپلمات‌ها و مقامات بلند پایه سفارت روسیه فقط برای موار ضروری در جلسه‌ها حضور می‌یابند و از اواخر ماه جاری (ژوئن) برای گذراندن تعطیلات تابستانی به روسیه می‌روند و ماه آینده (آگوست) به لبنان باز خواهند گشت.

یک مقام امنیتی گفت: تهدیداتی که در چند ماه پیش از سوی گروه‌های تروریستی متوجه سفارت روسیه در بیروت شد هنوز هم ادامه دارد و دهها گزارش از سازمان اطلاعات روسیه و کشورهای غربی در این مورد مخابره شده است.

یکی از مقامات سفارت اعلام کرد که حتی این تهدیدات گاهی به شکل مستقیم و در تماس با کارمندان سفارت نیز صورت می‌گیرد و افراد تماس‌گیرنده به خاطر حمایت روسیه از «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه به عملیات انتقامی تهدید می‌کنند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.