کمیته امنیتی اسرائیل مردد در اقدام نظامی زمینی

مطبوعات چاپ سرزمین‌های اشغالی با بیان اینکه کمیته امنیتی رژیم صهیونیستی هنوز در خصوص اقدام نظامی زمینی علیه غزه به نتیجه قاطع نرسیده، افشا کردند محافل امنیتی این رژیم از برگه‌هایی که مقاومت فلسطینی در دست دارد، بیمناکند.

 روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» افشا کرد که کمیته امنیتی رژیم صهیونیستی به ارتش دستور آغاز مرحله دوم حملات هوایی خود به نوار غزه را داده است.

«آلکس فیشمن»، خبرنگار نظامی این روزنامه در این ارتباط مدعی شد که آغاز مرحله دوم حملات نیروی هوایی «اسرائیل» ضرباتی بزرگ‌تر از آنچه در 3 روز اول شاهد آن بودیم به نوار غزه وارد خواهد کرد و معادله را به زیان ساکنان نوار غزه تغییر خواهد داد.

فیشمن توضیح داد: در مرحله دوم نیروی هوایی «اسرائیل» اهداف نظامی در نوار غزه را که موشک‌ها از آنجا به سمت «اسرائیل» شلیک می‌شوند، هدف قرار می‌دهند، بدون اینکه مسافت امن برای جلوگیری از آسیب دیدن غیر نظامیان را مراعات کنند.

وی ادامه داد: در این صورت شمار نقاطی که هدف گرفته خواهند شد، افزایش یافته و به ده‌ها و شاید صدها هدف برسد که در میان آنها ممکن است، ساختمان‌های مسکونی و انبارهای ذخیره موشک‌ها و مناطق غیر نظامی که موشک‌ها از آنجا به سمت «اسرائیل» شلیک می‌شوند و همچنین موسسات آموزشی و مذهبی را نیز در برگیرد.

از آنچه گذشت آشکار می‌شود که یدیعوت در جنگ روانی که ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته مشارکت دارد.

در ادامه این روزنامه از افزایش میانگین شلیک‌ موشک‌های مقاومت به «اسرائیل» سخن می‌گوید و اینکه ساکنان نوار غزه بهای سنگینی را بابت آنها پرداخت خواهند کرد و اینکه انتقال تل‌آویو به مرحله دوم حملات هوایی با هدف دعوت از جامعه بین‌المللی برای اعمال فشار بر دو طرف جهت توقف حملات خود صورت می‌گیرد.

همچنین گزارشگر نظامی یدیعوت در گزارش خود اذعان کرد: نیروی هوایی «اسرائیل» که همچنان به حملات خود علیه کارگاه‌‌ها، پناهگاه‌ها و انبارهای تجهیزات نظامی فلسطینی‌ها در غزه ادامه می‌دهد، در متوقف کردن شلیک موشک‌های فلسطینی به سمت قدس و شهرهای منطقه «گوش دان» و سواحل شمالی [سرزمین‌های اشغالی] ناتوان بوده است.

فیشمن افزوده است: نیروی هوایی اسرائیل بانک اهدافی را برای خود تهیه کرده و تمام طرف‌ها و دستگاه‌های اطلاعاتی و ارتش و شاباک 24 ساعته در حال جمع‌آوری اطلاعات و تهیه بانک اطلاعاتی و مشخص کردن اهداف جدید برای ارائه به نیروی هوایی هستند.

وی پیش بینی کرد دست‌کم باید یک هفته منتظر بود تا نتایج این اقدامات آشکار شود، در حالی‌که مقاومت فلسطینی اکنون به دنبال برگ برنده‌ و عملیاتی کیفی است که با کرامت و عزت موجب توقف حملات علیه نوار غزه شود.

به همین منظور محافل امنیتی صهیونیستی از این بیم دارند که مقاومت در نوار غزه از برگه‌های برنده‌ای استفاده کند که تل‌آویو تاکنون آنها را مد نظر نداشته است، برگه‌هایی مانند هواپیماهای بدون سرنشین که بر بالای پایگاه‌های نظامی اسرائیلی منفجر شوند، یا موشک‌هایی از نوع جدید یا عملیاتی برق آسا و غافلگیر کننده یا حمله به رآکتور هسته‌ای دیمونا یا دیگر تاسیسات استراتژیک «اسرائیل».

به اعتقاد فیشمن اگر حملات هوایی نتایج مورد نظر را طی روزهای آتی درپی نداشته باشد، اقدام نظامی زمینی علیه نوار غزه به صورت فوری و جدی مورد بحث و مناقشه قرار خواهد گرفت و مدعی شد که نیروی زمینی ارتش اسرائیل هم اکنون در آمادگی کامل به سر می‌برد.

با این حال یدیعوت مشکلات اقدام نظامی زمینی را بررسی کرد که از جمله آنها تک تیراندازان مقاومت و مین‌ها و بمب‌های ضد تانک و ضد نفربر کار گذاشته توسط مقاومت و همچنین تونل‌ها مهمترین آنها هستند، به گونه‌ای که ارتش اسرائیل انتظار دارد، با شبکه‌ای از تونل‌ها و شهر زیر زمینی مواجه شود.

فیشمن اذعان کرد: اطلاعات موجود از نوار غزه ناقص است، مثلاً از پایگاه‌ها و مقرهای زیر زمینی شلیک موشک اطلاعات اندکی وجود دارد و کسی نمی‌داند که در زیر زمین چه می‌گذرد و چه از آن بر خواهد آمد.

فیشمن افشا کرد: اقدام نظامی زمینی در نوار غزه دست نیروی هوایی را در انجام عملیات‌هایش خواهد بست، چون ممکن است، در حین هدف گیری نیروهای خودی هدف گرفته شوند و همین موجب شده تا کمیته امنیتی اسرائیل در این اقدام مردد باشد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.