کی‌یف طرح ممنوعیت ترانزیت انرژی روسیه را بررسی می‌کند/ضرر ۷ میلیارد دلاری اوکراین

کابینه وزیران اوکراین طرح جدیدی را برای وضع ۲۶ نوع تحریم ضد روسی تصویب کرده که مصادره اموال و دارایی یکی از آنهاست.

کابینه وزیران اوکراین پیش‌نویس طرحی که 26 نوع تحریم علیه روسیه اعمال می‌کند را تصویب کرد.

ظبق گزارش رسانه ریانووستی، کابینه وزیران اوکراین همچنین قرار است اسامی ۱۷۲ نفر از اتباع روسیه و سایر کشورها را برای قرار گرفتن در فهرست تحریم‌ها در اختیار شورای امنیتی و دفاعی این کشور قرار دهد.

بر اساس این گزارش، اوکراین اسامی ۶۵ موسسه حقوقی از روسیه و برخی کشورهای دیگر را هم برای وضع تحریم در اختیار شورای مورد نظر قرار داده است.

آرسنی یاتسنیوک، نخست وزیر اوکراین در همین حال گفته این کشور در حال بررسی طرح ممنوع کردن ترانزیت منابع انرژی روسیه از خاک کشورش است.

وی ضررهای وارد شده به اقتصاد اوکراین بر اثر تحریم‌های احتمالی علیه روسیه را ۷ میلیارد دلار در سال برآورد کرد.

دولت روسیه پیش از این اعلام کرده بود به تلافی تحریم‌های کشورهای غربی بر سر تحولات اوکراین، به مدت یک سال واردات گوشت گاو، گوشت خوک ، میوه‌جات، گوشت پرندگان، پنیر و لبنیات را از آمریکا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کانادا، استرالیا و نروژ ممنوع می‌کند.

پیش از آن، «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه روز چهارشنبه واردات برخی از محصولات کشاورزی، مواد خام و مواد غذایی از کشورهای اعمال کننده تحریم علیه روسیه را برای مدت یک سال ممنوع کرده بود.

مسکو این اقدامات را به تلافی تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا و آمریکا از هفته گذشته علیه روسیه وضع کردند، انجام داده است.

بسته تحریمی جدید آمریکا و اتحادیه اروپا دسترسی تعدادی از بانک‌های روسیه به بازارهای سرمایه را محدود می‌کنند. تحریم‌هایی هم ضد تعدادی از شرکت‌های دفاعی و انرژی روسیه اعمال شده است.

مسکو زبان تحریم‌ها را بی‌اثر خوانده و تهدید کرده بود به آنها پاسخ درخور خواهد داد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.