اوباما: با این همه تجهیزات نظامی، نگران بقای اسرائیل نیستم

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با نیویورک تایمز به سوالات این روزنامه آمریکایی در خصوص فلسطین و اسرائیل پاسخ داد.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با توماس فریدمن از روزنامه نیویورک تایمز گفت: برای اینکه اسرائیل بتواند سنت‌های دموکراتیک و مدنی خود را حفظ کند، باید راهی یافته شود تا بتواند در کنار فلسطین به حیات خود  به شکل صلح‌آمیز ادامه دهد.


وی افزود: از آنجایی که اسرائیل بسیار مجهز است، نگران بقای آن نیستم ولی سوال اینجاست که اسراییل چگونه به بقای خود ادامه می‌دهد.


اوباما در مورد نقش‌اش در خصوص مذاکرات مربوط به راه‌حل تشکیل دو دولت گفت: این موضوع بیشتر به رهبران دو طرف بستگی دارد.


وی مدعی شد: نتانیاهو در نظر سنجی‌ها حتی از من هم محبوب‌تر است و این تا حد زیادی بخاطر جنگ غزه بوده است... و بنابراین اگر نتانیاهو فشار داخلی را احساس نکند، تصمیمات سختی را در خصوص مصالحه با فلسطینیان از جمله شهرک‌سازی‌ها نخواهد گرفت. این یک تصمیم دشوار است. در مورد محمود عباس، این مشکل کمی متفاوت است. در برخی از موارد، "بی بی"(نتانیاهو) بیش از حد قوی است و در برخی از ‌موارد [عباس] بیش از حد ضعیف است که آنها را به یکدیگر نزدیک کند و تصمیم‌گیری‌های جسورانه‌ای را به سرانجام برساند. در اینجا نیاز به یک رهبری در میان هر دو طرف، فلسطینی ها و اسرائیلی ها دیده می‌شود. [...] و این سخت ترین چیز برای سیاستمداران است که به دورنماها متمرکز شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.