احیای اعتبار انتخابات اولویت اصلی تیم «اصلاحات و همگرایی» است

عبدالله عبدالله یکی از 2 کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان در مکالمه تلفنی که با اوباما رئیس جمهور آمریکا داشت، تاکید کرد: شفافیت و احیای اعتبار روند انتخابات، اولویت اصلی تیم «اصلاحات و همگرایی» است.

 «سیدفاضل سانچارکی» سخنگوی تیم «اصلاحات و همگرایی» در صفحه «فیسبوک» خود مدعی شد: عبدالله عبدالله در مکالمه تلفنی با اوباما ضمن تأکید بر مواضع پیشین گفت: شفافیت و احیای اعتبار روند انتخابات، اولویت اصلی تیم «اصلاحات و همگرایی» است.

سانچارکی افزود: عبدالله در این گفت‎وگوی نیم ساعته با اوباما خاطر نشان کرد که به ثبات و سلامت سیاسی افغانستان که بر مبنای حمایت و رضایت مردم این کشور شکل می‎گیرد، متعهد است.

به ادعای این عضو ارشد تیم اصلاحات و همگرایی، رئیس جمهور آمریکا نیز در این تماس تلفنی ضمن سپاس از موضع سازنده، منطقی و معقول عبدالله اظهار داشت: دولت وحدت ملی مبتنی بر توافق سیاسی 2 کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان تنها گزینه مورد حمایت جامعه جهانی است.

عبدالله عبدالله در سخنان خود بارها بر ضرورت شفافیت در روند بازشماری آرا تأکید کرده و افزوده است: تنها نتایجی را که از روند بازشماری شفاف و عادلانه بیرون می‌آید خواهد پذیرفت.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.