فرانسه: بغداد از طرح پاریس برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی درباره عراق حمایت کرد

کاخ ریاست جمهوری فرانسه با صدور بیانیه‌ای از حمایت بغداد از طرح رئیس‌جمهور فرانسه برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی درباره امنیت عراق و مبارزه با داعش خبر داد.

 به نقل از روزنامه فرانسوی لوپوئن، به دنبال گفت‌وگوی تلفنی «فرانسوآ اولاند» و «فؤاد معصوم» رؤسای جمهور فرانسه و عراق، کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بغداد از پیشنهاد اولاند برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی در خصوص امنیت عراق حمایت کرد.

این بیانیه همچنین افزود: رؤسای جمهور دو کشور طی این گفت‌وگو بر ضرورت هماهنگی مؤثر تلاش‌های بین‌المللی بمنظور برقراری امنیت در عراق و مبارزه با دولت اسلامی تأکید کردند.

کاخ الیزه همچنین خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور فرانسه طی این گفت‌‌وگوی تلفنی بار دیگر بر موضع خود برای سازماندهی هر چه سریعتر کنفرانسی بین‌المللی در خصوص این موضوع مهم تأکید و رئیس‌جمهور عراق ضمن تشکر از وی حمایت خود از این طرح را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، فرانسوآ اولاند روز چهارشنبه گذشته با وخیم خواندن اوضاع بین‌المللی اعلام کرده بود که به زودی پیشنهاد برگزاری کنفرانسی بین المللی درباره امنیت عراق و مبارزه با دولت اسلامی را مطرح خواهد کرد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.