پاکستان، ۱۶۸ گروه تروریستی را برای جنگ در افغانستان تمویل می کند

مقام ها در وزارت امور داخله می گویند که بر اساس دریافت‌های استخباراتی، سازمان استخبارات پاکستان ۱۶۸ گروه تروریستی خرد و بزرگ را برای ادامه جنگ نیابتی در افغانستان، تجهیز و تمویل می کند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله، در نشست هفتگی خود با رسانه ها گفت: "سازمان استخباراتی پاکستان ۱۶۸ گروه تروریستی خرد و بزرگ از جمله طالبان، شبکه حقانی، تحریک اسلامی ازبکستان، گروه جندالله، جیش المهدی را برای جنگ نیابتی در افغانستان تجهیز و تمویل می کند".
آقای صدیقی پاکستان را ناقض قوانین بین المللی خواند و افزود: همه این گروه‌های تروریستی همین اکنون در وزیرستان شمالی و جنوبی فعال هستند و عملیات ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی نیز برای فریب دادن جامعه جهانی راه اندازی شده است.
صدیقی خاطرنشان کرد: پاکستان در تلاش است برای طالبان در افغانستان جغرافیای مستقل ایجاد کند؛ اما آی اس آی در این امر ناکام شده و طالبان توان مقابله با نیروهای امنیتی افغانستان را ندارد.
او با اشاره به حملات تابستانی طالبان در ولایت های هلمند، قندوز، فاریاب، بغلان و بخشهای شرقی کشور یاد آور شد: طالبان و گروه های وابسته به آی اس آی در تمامی این جبهه ها شکست خورده و تلفات سنگینی را متقبل شده اند.
به گفته وی؛ ریشه تمامی بدبختی‌ها در افغانستان در گرو چند گروهکی است که از سوی آی اس آی تجهیز و تمویل می شوند.
سخنگوی وزارت داخله تصریح کرد: نیروهای امنیتی افغانستان با تمام قوت آماده دفاع از سرحدات کشور اند و به هرگونه تخطی ملیشه‌های پاکستان در امتداد خط دیورند، پاسخ دندان شکن خواهند داد.
صدیقی به نگرانی ها تجار و کاهش داد و ستد تاجران در افغانستان اشاره کرده و اطمینان داد: هدف دشمن خراب کردن اوضاع سیاسی، امنیتی، اقتصادی و مایوس کردن مردم افغانستان است. اما نیروهای امنیتی توان مقابله با دشمن را پیدا کرده اند و پولیس ملی افغانستان برای حفظ جان و مال مردم آماده هرگونه قربانی است.
او، رهایی ۹ پاکستانی را از زندان بگرام، نگران کننده خواند و یادآور شد: آنان افراد خطرناک و بزرگترین تهدید برای افغانستان اند؛ زیرا این افراد در میدان نبرد دستگیر شده بودند و آنان دوباره به صفوف اصلی شان برخواهند گشت.
آقای صدیقی در مورد قاری حلیم فرمانده بازداشت شده طالبان در قندوز که درخواست آزادی وی از سوی شورای عالی صلح قندوز مطرح شده نیز چنین ابراز داشت: " قاری حلیم در میدان نبرد با نیروهای امنیتی بازداشت شده و درخواست آزادی وی که از سوی شورای عالی صلح مطرح شده نیز بررسی خواهد شد".
این در حالی است که مقام های امنیتی همواره از رهایی طالبان از زندان های کشور انتقاد کرده اند.
به گفته آنان؛ افراد رها شده از زندان دوباره برضد نیروهای امنیتی رهبری جنگ را برعهده می گیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.