کاخ الیزه: فرانسه اقدام وحشیانه داعش را در نهایت انزجار محکوم می‌کند

دفتر ریاست ‌جمهوری فرانسه در واکنش به انتشار تصاویر سر بریدن دومین خبرنگار آمریکایی از سوی گروه تروریستی داعش، با نفرت‌انگیز خواندن ماهیت داعش، اعلام کرد پاریس این اقدام وحشیانه را در نهایت انزجار محکوم می‌کند.

به نقل از روزنامه فرانسوی فیگارو، دفتر ریاست جمهوری فرانسه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به انتشار تصاویر سر بریدن «استیون ساتلوف» دومین خبرنگار آمریکایی اعلام کرد: «چنانچه این اتفاق تأیید شود، فرانسوآ اولاند رئیس‌جمهور فرانسه در نهایت انزجار قتل ناگوار این آمریکایی را محکوم می‌کند.»

این بیانیه افزود: پس از قتل «جیمز فولی» دیگر خبرنگار آمریکایی، این اقدام وحشیانه ماهیت نفرت‌انگیز دولت اسلامی (داعش) را که طی نوار ویدئویی تأیید نشده مسئولیت این قتل را بر عهده گرفته، آشکار می‌کند و رئیس‌جمهور فرانسه همبستگی خود را با خانواده‌های قربانیان و نزدیکان این خبرنگار بزرگ اعلام می‌دارد.

گروه تروریستی داعش امروز تصاویری از بریدن سر «استیون ساتلوف»، یکی دیگر از روزنامه‌نگاران آمریکایی در بند خود را منتشر کرد. در پایان این ویدئو، داعش تهدید کرده است که در صورت ادامه حملات، این گروه یک تبعه انگلیسی را خواهد کشت.

«استیون جوئل ساتلوف» یک روزنامه‌نگار آزاد آمریکایی است که از ماه اوت سال 2013 در شهر حلب در سوریه مفقود شده و گروه تروریستی داعش، مسئولیت ربودن وی را بر عهده گرفته است.

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به تاکید داعش درباره اعدام دومین خبرنگار آمریکایی اعلام کرده که نمی‌توانیم صحت تصاویر ویدئویی که سر بریدن دومین خبرنگار آمریکایی را نشان میدهد، تائید کنیم.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.