اعلامیه عطا محمد نور درباره حکومت وحدت ملی

هموطنان عزیز، ملت آزاده و سربلند کشور! خدای بزرگ را سپاس که پس از یک دور طولانی تلاش و مبارزه پیگیر، با توافق روی تشکیل حکومت وحدت ملی، کشور از بحران حتمی نجات یافت که بدون شک بخشی ازین بحران من و شما عزیزان می بودیم. لذا از توافق بوجود آمده علی الرغم فراز و فرود های بسیار، استقبال می کنم.

با توجه به شرایط موجود کشور و درک عمیق از اوضاع و احوال سیاسی، اقتصادی و اجتماعی افغانستان، با سران و هیئت رهبری تیم اصلاحات و هم گرایی بر امضای موافقتنامه و ایجاد حکومت وحدت ملی، توافق نمودیم.

از جامعه جهانی، شرکای بین المللی و نمایندگی سازمان ملل متحد بخاطر مساعی و تلاش های شان در زمینه برون رفت از بن بست انتخاباتی، جلوگیری از بحران و شکل دهی توافق میان دو نامزد، سپاس گزارم.

با آنکه مخالف توافق بوجود آمده نیستم اما قلبا در کنار میلیون ها شهروند این کشور، آرزو داشتم که اراده واقعی مردم و دموکراسی، ارجحیت داده می شد و تحقق میافت و آنگاه با خرسندی تمام، دست برنده میدان دموکراسی و رای مردم را می فشردم و مبارکباد می گفتم.

افراد مشخص در کمیسیون متقلب انتخابات نه آنانی که با وجدان پاک و صداقت کار کردند، چیزی را که می خواستند و اگر به قیمت آبرو و حیثیت شان تمام شود و یا وجدان شان زیر سوال برود، کشور به بحران برود و دموکراسی خدشه دار شود و یا هم اگر اراده مردم صدمه ببیند، محقق شد.

کسانی که به هر وسیله ممکن (حتی با استفاده از روش های ماکیاولی) می خواستند به آنچه برسند، رسیدند و دست یافتند.
تعداد کسانی که (حتی با ساز و کار غیر قانونی) می خواستند به خود جایگاه باز کنند و قدرت محض را انتظار داشتند، به خواست شان دسترسی پیدا کردند.

جناب رییس جمهور!
ای کاش آنچه امروز در ارگ اتفاق افتاد، از مجاری دموکراتیک، قانونی و بر مبنای اراده واقعی مردم شکل می گرفت تا نام شما به عنوان حامی ارزش های مردم سالاری و پاسدار دموکراسی، درج تاریخ این سرزمین می گردید و پایه گذار انتقال مسالمت آمیز قدرت، شناخته می شدید.

مردم عزیز و سر بلند کشور!
می خواهم به شما بگویم، از شما معذرت می خواهم که در طول رقابت های انتخاباتی و در دو دور انتخابات، سبب زحمت بی پایان شما شدم، با آنکه اذیت شدید، انگشتان مبارک و ارغوانی تان قطع گردید، فرزندان عزیز و دل بند تان مجروح و یا شهید شدند، تا شاهد تحقق اراده واقعی تان باشید و دموکراسی را پاس دارید اما کمیسیون متقلب انتخابات بر این همه آرزو های تان خاک پاشید، امیدوارم پنج سال بعد، با کمیسیون خاین، متقلب و وطن فروش انتخابات مواجه نشویم و از رای شما پاسداری درست صورت گیرد و به اراده تان حرمت گذاشته شود.

در فرجام در حالی که از گذشت، صبر و حوصله مندی فراوان داکتر عبدالله عبدالله، و فداکاری هایش به منظور جلوگیری از به بحران رفتن کشور، حفظ مناسبات نیک افغانستان با کشور های منطقه و جهان، سپاس گذاری می کنم، آرزو دارم، مردم سرزمینم در سایه صلح و ثبات به زندگی مرفه و با سعادت دست یابند.
و من الله التوفیق


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.