دولت افغانستان نسبت به مداخلات پاکستان شدیدا اعتراض خواهد کرد

دولت افغانستان در شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اعتراض شدید خود نسبت به مداخلات مستقیم پاکستان در امور افغانستان را مطرح خواهد کرد.

راکت پراکنی پاکستان بر خاک افغانستان، حفر خندق در امتداد خط دیورند و دخیل بودن نظامیان و مشاورین پاکستانی در ناامنی های افغانستان از جمله مواردی اند که همواره دولت افغانستان از آن ابراز نگرانی کرده اند.
حال احمد شکیب مستغنی سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان، طی یک نشست خبری اظهار داشت که دولت افغانستان در شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اعتراض شدید خود نسبت به مداخلات مستقیم پاکستان در امور افغانستان را مطرح خواهد کرد.
آقای مستغنی تصریح نمود: " قرار است وزیر خارجه افغانستان در لابه لای سخنرانی شان در شصت و نهمین نشست سازمان ملل، اعتراض شدید دولت افغانستان را مبنی بر پرتاب راکت ها توسط نظامیان پاکستانی از آن سوی خط دیورند بالای ولایت های شرقی افغانستان بیان خواهند داشت و توجه جامعه جهانی و سازمان ملل متحد به تخطی هایی که همواره از آن سوی خط دیورند از جانب پاکستان در برابر افغانستان صورت می گیرد معطوف خواهد کرد".
به گفته ی وی؛ قرار است وزیرخارجه افغانستان در این نشست علاوه بر بیان این اعتراض پیرامون دستاورهای افغانستان در ۱۳ سال اخیر سخنرانی نماید و از همکاری های جامعه جهانی قدر دانی نموده و در مورد موفقیت پروسه ی انتخابات افغانستان صحبت کند و انتظارات خود از جامعه جهانی در آینده را مطرح سازد.
قرار است که در حاشیه شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، وزیر خارجه افغانستان با وزرای خارجه ترکمنستان، آذربایجان و گرجستان پیرامون تدویر نشست چهارجانبه ای که در آینده ی نزدیک برگزار می شود، دیدار نماید.
در نشست چهارجانبه ای که میان وزاری خارجه افغانستان، آذربایجان، گرجستان و ترکمنستان در آینده نزدیک برگزار می شود پیرامون ایجاد راه لاجورد یا اتصال افغانستان به بحیره سیاه از طریق ترکمنستان، آذربایجان و گرجستان بحث و گفت و گو صورت می گیرد.
در همین حال؛ قرار است که در حاشیه شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، وزیر خارجه افغانستان با مقامات قزاقستان نیز ملاقاتی داشته باشد تا پیرامون ایجاد میسر ترانزیتی از طریق ترکمنستان میان افغانستان و قزاقستان صحبت نمایند.
باید یاد آور شد که در شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ضراراحمد مقبل عثمانی در راس هیاتی به نمایندگی از افغانستان اشتراک خواهد کرد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.