آمریکا با زورگویی بر ما حکمرانی می کند

آمریکاییها در ظاهر از عراق خارج شدند در حالیکه پایگاه های نظامی آنها همچنان به قوت خود در این کشور باقی بود. حملات انتحاری پی در پی، جنگ های فرقه ای، ناامنی های هدفدار، بی ثباتی های سیاسی و ... همه و همه را آمریکا در عراق طی دو سه سال اخیر به راه انداخت تا به مردم عراق اینگونه القاء کند که بدون ما شما نمی توانید روی پای خود بایستید

بی تردید داعش مولود نامشروع آمریکا و صهیونیسم برای دور کردن افکار عمومی جهان از جنایت های اسراییل است.

بیست سال پیش آمریکایی ها طالبان را در افغانستان به وجود آوردند تا بهانه نفوذ در کشور ما را پیدا کنند و امروز نیز سرکوبی داعشی که ساخته و پرداخته خود آمریکایی ها است را بهانه ای برای بازگشت نظامی به منطقه خاورمیانه قرار دادند.

آمریکاییها در ظاهر از عراق خارج شدند در حالیکه پایگاه های نظامی آنها همچنان به قوت خود در این کشور باقی بود. حملات انتحاری پی در پی، جنگ های فرقه ای، ناامنی های هدفدار، بی ثباتی های سیاسی و ... همه و همه را آمریکا در عراق طی دو سه سال اخیر به راه انداخت تا به مردم عراق اینگونه القاء کند که بدون ما شما نمی توانید روی پای خود بایستید.

بعد هم گروهی افراطی غیر مسلمان را تحت نام اسلام به گرده ی مردم سوریه و عراق تحمیل نمود تا به این بهانه یکبار دیگر با متحدانش به عراق و سوریه حمله ور شود تا به آرزوی دیرینه ی خود که داشتن یک خاورمیانه ی تحت اختیار غرب است، دست یابد.

بسیاری از آگاهان مسایل سیاسی بر این باورند که داعش یکی از ابزار های قوی اسراییل برای تحقق بخشیدن به خاورمیانه جدید است.اگر چه اداره و کنترل داعش تا کنون هزینه های زیادی برای اسراییل داشته است اما از طریق این گروه میتوان منطقه را تحت تسلط خود داشته و به هدف اصلی خود که باز آفرینی خاورمیانه جدید هست، دست یابد.

این موضوع به حدی برای غرب مهم بود که بعد از نفرت سراسری مردم جهان نسبت به اقدامات داعش و احتمال مقابله بین المللی با این گروه،اسراییل به غزه حمله کرد تا داعش را از صدر اخبار رسانه های جهان خارج کند. در واقع اسراییل با حمله به غزه نگاه ها را از داعش به سمت خود بازگرداند تا داعش بتواند ماموریت خود را دور از چشم رسانه ها به درستی انجام دهد.

برعکس آنچه غربیها مدعی آن هستند داعش بزرگترین خدمت را به پروژه های غرب و رژیم صهیونیستی می کند. در وهله اول: تل آویو سعی دارد خود را جزیی از ایتلاف بین المللی و منطقه ای معرفی کند که به دنبال مبارزه با داعش است، این اقدام با هدف بهبود وجهه اسراییل و نفی صفت تروریسم از آن صورت می گیرد، بویژه بعد از جنایت‌هایی که این رژیم در غزه انجام داده، این رویکرد برای تل‌آویو ضروری به نظر می‌رسد.

دوم: تلاش برای تروریستی نامیدن حرکت های مقاومت فلسطینی از طریق تشبیه آن به داعش. به این ترتیب اسراییل می تواند جنایت های خود بر ضد ملت فلسطین را توجیه کرده و حمایت بین المللی برای خود بخرد.

سوم: اسراییل با استفاده از خطر داعش در کشورهای عربی بویژه همسایه خود می تواند احداث دیوار نژاد پرستانه در طول رود اردن را توجیه کند و به این ترتیب اشغالگری خود در شهرک های صهیونیست نشین را در منطقه غور اردن تقویت کرده و آرمان فلسطین را از بین ببرد.

چهارم: استفاده از خطر داعش می تواند باعث تشدید تحریک منطقه ای برای گسترش فتنه و درگیریهای مذهبی و فرقه ای شود و دعوت این رژیم برای تشکیل دولت نژاد پرست یهودی در فلسطین اشغالی را توجیه پذیر می‌کند.

پنجم: تلاش برای ایجاد توجیهات داخلی جهت افزایش بودجه های امنیتی اسراییل و دور کردن افکار عمومی اسراییل از بحران اقتصادی و اجتماعی موجود در سرزمین‌های اشغالی که در نتیجه هزینه‌های گزاف امنیتی و تجاوزهای مکرر صهیونیست‌ها به نوار غزه برای این رژیم به وجود آمده است.

این اهداف اسراییل با رویکردهای آمریکا در استفاده از نقش داعش در بهبود وجهه جهانی خود نیز تناقضی ندارد. البته آمریکا می‌خواهد به بهانه مبارزه با داعش وجهه خود را بهبود بخشد و به همین بهانه نفوذ و حضور نظامی خود در منطقه بویژه عراق را بار دیگر احیا کند. به همین علت می بینیم که تشدید خطر داعش در منطقه با تحرکات سیاسی و دیپلماتیک آمریکایی ها همزمان شده و آن‌ها به تشکیل دولت جدید عراق رضایت می دهند تا بتوانند بیشترین میزان مشارکت نیروهای مزدور خود در این دولت را رقم بزنند.

همچنین آمریکا می خواهد نشان دهد که همچنان خودش رهبری جهان را تحت عنوان مبارزه با تروریزم بر عهده دارد، به همین علت بر رهبری خود در معادلات جهانی تاکید می کند و وجود قطب‌های بین‌المللی و منطقه ای را به رسمیت نمی‌شناسد.

با توجه به ایتلاف راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی و اهداف مشترک آنها در منطقه می توان گفت که خطر تروریسم داعش و بزرگنمایی این خطر در راستای منافع و اهداف هر دوی اینها قرار دارد تا منطقه تحت سیطره آمریکا باقی بماند از سوی دیگر آرمان فلسطین نیز در راستای اهداف صهیونیستی به صورت کامل از افکار عمومی منطقه حذف شود.

اما آنچه برای ما مردم افغانستان و دولت جدید که تحت ریاست داکتر اشرف غنی احمدزی تا چند روز دیگر مراسم تحلیفش را به جا می آورد، ضروری است آنکه: تمام این برنامه ها را آمریکا برای تسلط خاورمیانه انجام می دهد. اگر از افغانستان هم نمی رود به همین دلیل است.

آمریکاییها یک سخن دیگر هم با دولتمردان کابل دارند آن هم اینکه از عراق درس بگیرید و با کاخ سفید مخالفت نکنید! در غیر اینصورت مسوولیتهای بعد از آن با شما است. دیدید زمانی که ما از عراق رفتیم داعش چه بلایی بر سر مردم این کشور آورد. حال اگر ما از افغانستان هم بروید، طالبان با جان و مال و ناموس شما همان را می کنند که این روزها گروه تروریستی داعش با مردم بیچاره ی عراق و سوریه می کند.

و به راستی که ننگ بر این سیاست کثیف آمریکا.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.