دانشجویان بلخ: جوانان خواهان سهم گیری بیشتر در حکومت آینده هستند

شماری از دانشجویان دانشگاه بلخ از حکومت آینده می‌خواهند که زمینه بیشتری را برای سهم گیری جوانان در تصمیم گیری‌های سیاسی فراهم سازد. آن‌ها همچنین صلح، امنیت و عدالت را نیاز عمده اجتماع خواندند.

این گردهمائی از طرف مرکز هماهنگی دانشجویان ولایت بلخ  (یکشنبه ۶ میزان) یک روز قبل از روز تحلیف رئیس جمهور جدید در حالی برگزار شد که آنان خواست هایشان را از حکومت آینده مطرح کردند.
آنان معتقد هستند که در ۱۲ سال گذشته افغانستان و مردم این کشور قربانی جنگ و خشونت گردیده‌اند و از حکومت آینده انتظار دارند که صلح و ثبات دایمی را در کشور تامین کنند و نیز برنامه مشخصی برای پایان دادن جنگ و خشونت در کشور روی دست بیگیرد.
این جوانان با بیان اینکه عمده ترین مشکل جوانان کشور نبود اشتغال می‌باشد، افزود: جوانان از حکومت آینده می‌خواهند که به گونه گسترده در تصمیم گیری‌های سیاسی شریک ساخته شوند و نیز زمینه کار برای آنان در ادارات دولتی فراهم گردد.
تامین امنیت سراسر، پایان دادن به جنگ و خشونت‌ها در کشور، فراهم سازی زمینه‌های اشتغال، مبارزه با فساد اداری و مالی، صلح و ثبات دایمی و پایدار از خواست‌های این جوانان است که از حکومت آینده افغانستان دارند.
قابل ذکر است که در این همایش یک قطعنامه ۳ ماده‌ای نیز به خوانش گرفته شد.

قطعنامه
۱. مبارزه قاطعانه به عنوان قانون شکنی و توافق فرهنگ معافیت از مجازات که متاسفانه در ۱۳ سال گذشته از ناکامی‌های عمده نظام بشمار می‌رفت.
۲. تلاش در راستای مبارزه با انواع نا امنی بی‌ثباتی و خشونت‌های خانواده گی از رئیس جمهور جدید جدآ در خواست داریم تا زمینه را جهت نشر گزارش حقیقت یابی کمیسیون مستقل حقوق بشر فراهم سازد تا باشد ملت میان خائن و خادم تفکیک قایل شود.
۳. از دولت وحدت ملی می‌خواهیم تا به منظور ایجاد اشتغال برای جوانان، فقر زدایی، مبارزه با مواد مخدر برنامه‌های روشن و علنی را مورد تطبیق قرار دهد تا باشد از این جوانان ما از یکی از حقوق اساسی شان داشتن کار است بهره‌مند شوند ارزومندیم پیام روشن را رئیس جمهور جدید در هنگام تحلیفش در ارتباط حل این مشکلات خطاب به ملت مخصوصآ جوانان که شصت درصد اجتماع را تشکیل می‌دهند ارسال نماید.

این درحالی است که قرار است فردا دوشنبه ۷ میزان مراسم تحلیف داکتر اشرف غنی احمدزی رئیس جمهور جدید و داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایئوی حکومت وحدت ملی در کابل (پایتخت) افغانستان برگزار خواهد شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.