درآمدهای افغانستان افزایش یافت

معاون وزیر دارایی افغانستان در مجلس سنای این کشور اعلام کرد در سال‎های اخیر درآمد دولت نسبت به سال‎های پیش افزایش یافته است.

 «شفیق‎احمد قاری‎زاده» معاون سیاسی وزارت دارایی افغانستان در مجلس سنای این کشور اعلام کرد: درآمد افغانستان در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

قاری‎زاده افزود: در سال‎های اخیر درآمد گمرکی افغانستان از 5.5 میلیارد دلار به 8 میلیارد دلار افزایش یافته و دولت این کشور می‌تواند توسط این میزان پول، حقوق تمام کارمندان غیرنظامی خود را پرداخت کند.

وی گفت: مجموع حقوق کارمندان غیرنظامی افغانستان در یک سال 6.5 میلیارد دلار است و وزارت دارایی افغانستان در خصوص پرداخت حقوق کارمندان هیچ مشکلی ندارد.

این سخنان معاون وزیر دارایی افغانستان در حالی است که مقام‎های این وزارت پیشتر اعلام کردند وزارت دارایی افغانستان قادر به پرداخت حقوق کارمندان نیست.

قاری‎زاده در این خصوص تأکید کرد: این مقام‎ها به دلیل بدجلوه دادن وضعیت مالی دولت افغانستان می‎خواستند کمک‎های بیشتر کشورهای خارجی را برای دولت کابل جذب کنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به حقوق نیروهای نظامی این کشور، گفت: حقوق کارمندان نظامی این کشور نیز مشکلی ندارد و این وزارت قادر به پرداخت حقوق تمام کارمندان و نیروهای نظامی افغان است.

قاری‌زاده افزود: حقوق نیروهای نظامی افغان توسط کمک‎های جهانی تأمین شده و وزارت دارایی افغانستان برای جلب این کمک‎ها نیز مشکلی ندارد.

وی در ادامه این نشست اعلام کرد: در صورت توقف کمک‎های خارجی به این کشور دولت افغانستان می‎تواند با کمک‎هایی که در کنفرانس توکیو به افغانستان وعده داده شد، امور مالی خود را پیش ببرد.

این مقام وزارت دارایی افغانستان تصریح کرد: در 2 سال گذشته توانسته‌اند کمک‎های وعده سپرده شده  خارجی را که در کنفرانس توکیو تعهد شده بود دریافت کنند.

در کنفرانس توکیو چند کشور خارجی به دولت افغانستان وعده دادند که به افغانستان 16 میلیارد دلار کمک کنند و دولت افغانستان نیز در برابر این کمک‎ها فساد اداری را در ادارات دولتی کاهش داده و در راستای مبارزه با تروریسم با جدیت عمل کند.

معاون سیاسی وزیر دارایی افغانستان در پایان سخنان خود گفت: دولت کابل تعهدات خود را انجام داده و کشورهای کمک کننده نیز هیچ مشکلی در خصوص انجام تعهدات ندارند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.