لاوروف: دخالت آمریکا و متحدانش در امور داخلی کشورها ثبات جهانی را تهدید می‌کند

وزیر امور خارجه روسیه، آمریکا و متحدانش را به تحمیل اراده خود بر سایر کشورها، دخالت در امور داخلی کشورهای مستقل برای رسیدن به اهداف خاص خود و در نتیجه آسیب رساندن جدی به ثبات و امنیت بین الملل متهم کرد.

به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در آستانه سفر خود به نروژ و در مصاحبه با نشریه «VG» این کشور، اعلام کرد که دخالت آمریکا و کشورهای غربی در امور داخلی سایر کشورها آسیب جدی به ثبات بین المللی وارد کرده است.

لاوروف یادآور شده است: «ما شاهد سیاست آمریکا و دیگر کشورهای غربی در تحمل خواست خود بر سایرین هستیم. دخالت در امور داخلی کشورهای مستقل جهان به خاطر رسیدن به اهداف ژئوپلیتیکی خاص، در واقع نادیده گرفتن عمدی اصول کلیدی حقوق بین المللی است.»

به گفته وی، دقیقا اجرای چنین سیاستی منجر به بمباران یوگسلاوی سابق، حمله نظامی به عراق، عملیات نظامی در لیبی و گسترش بی ثباتی در سوریه شده است. همه این موارد به امنیت و ثبات بین المللی آسیب وارد کرده است.

لاوروف افزود: «روسیه از طرف خود قصد دارد در آینده نیز همچنان به ترویج دستور کار مثبت و مشترک در امور بین المللی ادامه دهد.»

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه ابراز اطمینان نمود که حل و فصل مشکلات جهان امروز تنها در سایه تشریک مساعی جامعه بین الملل و با تکیه بر حقوق بین المللی و نقش مرکزی سازمان ملل و از طریق برخورد تخصصی و واحد همه کشورها و بدون استفاده از استانداردهای دوگانه امکان پذیر خواهد بود.

لاوروف تاکید کرد که روسیه حاضر به گسترش روابط با همه کشورهای جهان و اتحادهای بین المللی است، البته با این شرط مهم که باید اصولی همچون برابری، منافع مشترک و احترام به منافع یکدیگر رعایت شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.