تریبیون: اشرف غنی متعهد به از بین بردن پناهگاه‌های طالبان پاکستان در مرزهای افغانستان شد

دولت افغانستان به پاکستان اطمینان داده علیه پناهگاه‌های شبه‌نظامیان «تحریک طالبان پاکستان» و متحدانش در خاک افغانستان وارد عمل خواهد شد.

مقامات امنیتی پاکستان اعلام کردند: این موضوع در جریان سفر اخیر اشرف غنی رئیس ‌جمهور افغانستان به اسلام‌آباد و طی نشست وی با «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان و جنرال «راحیل شریف» فرمانده ارتش این کشور مطرح شده است.

به نقل از تریبیون، یک مقام امنیتی پاکستان که نخواست نامش فاش شود، با اشاره به اینکه از زمان روی کار آمدن دولت جدید افغانستان، تغییرات قابل ملاحظه‌ای در رویکرد این کشور به چشم می‌خورد، گفت: ما گفت‌وگوهای شفاف و صریحی با رئیس جمهور افغانستان داشتیم و وی نیز موافقت کرد تا پناهگاه‌های شبه‌نظامیان را در سمت مرز افغانستان از بین ببرد.

به نوشته این روزنامه، پس از اینکه مقامات پاکستانی در جلسات خود با اشرف غنی، شواهدی دال بر مبارزه همه جانبه این کشور با همه گروه‌های شبه‌نظامی از جمله «شبکه حقانی» در جریان عملیات «ضرب عضب» ارتش پاکستان در وزیرستان ارائه کردند، غنی نیز متعهد به از بین بردن این پناهگاه‌ها در خاک خود این کشور شد.

به گفته مقامات، رئیس‌جمهور غنی با استقبال از اقدامات پاکستان بر ضد تروریست‌ها، تصریح کرد: دولتش به هیچ گروه شبه‌نظامی از جمله شبه‌نظامیان تحریک طالبان پاکستان اجازه نمی‌دهد در خاک افغانستان پناه گیرند.

همچنین طبق این گزارش، کابل و اسلام‌آباد در صدد هستند مکانیزم امنیتی جدیدی تدوین کنند که براساس آن نیروهای امنیتی 2 کشور همکاری‌های خود را پس از سال 2014 افزایش دهند.

گفته می‌شود در حال حاضر، پاکستان، افغانستان و نیروهای ناتو به رهبری آمریکا برنامه 3 جانبه‌ای برای مقابله با مسائل مرزی و مبارزه با شبه‌نظامیان داشته‌اند که حالا این رویکرد 3 جانبه تبدیل به یک اقدام 2 جانبه خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.