۱۵ پروژه عام‌المنفعه در ولایت سرپل به بهره‌برداری سپرده شد

۱۵ پروژه عام‌المنفعه در ولایت سرپل در شمال افغانستان با هزینهٔ بیش از ۲۳ میلیون افغانی افتتاح و به بهره‌برداری سپرده شده است.

خبرنامه‌ای که از طرف دفتر مطبوعاتی برنامه همبستگی ملی در زون شمال به رسانه‌ها فرستاده شده امده است که ۱۵ پروژه عام‌المنفعه در ولایت سرپل در شمال افغانستان با هزینهٔ بیش از ۲۳ میلیون افغانی افتتاح و به بهره‌برداری سپرده شده است.
این پروژه‌ها شامل اعمار ساختمان جدید ۳ مکتب، ساخت و ساز ۳ ساختمان مرکز اجتماعی، حفر ۱۷ حلقه چاه با نصب پمپ دستی، اعمار ساختمان دیوار استنادی به طول ۲۲۵ متر، ساختمان ۲ پایه پلچک، احداث و جغل اندازی سرک به طول ۸ کیلومتر و ساختمان ۲ باب مبرز (تشناب برای مکتب) می‌باشد.
براساس خبرنامه این پروژه‌ها در روستاهای نماز گاه و اتاقک، جوزاری، تأجیر اخترخان، باغچه خدایی، زوج، خم گلدان، گیج ملخان، چهار یکه جوی شهید، کنچ و لودین، خمر آباد، گله ملاه و ذکه عربیه، زیر کمر، مهاجر افغانیه، اورته بز و قوتن مست ولسوالی‌های بلخاب، گوسفندی و مرکز ولایت سرپل تطبیق شده است.
این خبرنامه تذکر داده است که هزینهٔ مجموعی این پروژه‌ها ۲۳ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۵۳ افغانی شده است که از مزایای آن ۲۶۷۱ خانواده مستفید شده‌اند و بودجه آن از طرف برنامه همبستگی ملی وزارت احیاء و انکشاف دهات پرداخته شده است.
قابل ذکر است که برمنبع این خبرنامه در ولایت سرپل ۶۱۲ روستا تحت پوشش برنامه همبستگی ملی قرار دارد و تا به حال ۱۷۷۳ پروژه آن از سکترهای مختلف تکمیل و مورد بهره‌برداری سپرده شده است و حدود ۵۰۰ پروژه دیگر آن تحت کار می‌باشد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.