موضع حزب تحریر درقبال ساخت مرکز آموزش های اسلامی عربستان در کابل

در پی اقدام عربستان سعودی مبنی برساخت مرکزآموزش های اسلامی به اصطلاح "معتدل"درکابل ،حزب تحریر ازاحزاب تندروی اسلامی از رویکرد فعالیت این مرکز به شدت انتقاد کرده است .حزب تحریر از احزاب تندرو وافراطی به شمار می رود که بیشتر فعالیت های آن تبلیغی است. عربستان سعودی اعلام کرده است که این مرکز برای کسانی که به آموزش دروس اسلامی معتدل علاقه مند هستند،ایجاد خواهد شد.

حزب تحریر می گویدکه در اسلام تدریس دروس معتدل جایگاهی ندارد وعربستان سعودی با ایجاد این مرکز،تلاش می کند تا ارزش های اسلامی رابا منافع غرب گره بزند.
در تحلیلی که از سوی این حزب انتشار یافته، آمده است :هدف از"اسلام معتدل ومیانه"نزدیک ساختن ارزش های اسلامی  با ارزش های غربی ودر نهایت اسلامی ساختن ارزش های غربی می باشد.دراین تحلیل گفته شده است که عربستان سعودی تلاش می کند تا ارزش های غربی را در قالب "آموزش های معتدل اسلامی "در جوامع اسلامی ترویج کند.
این حزب به موردی مانند، دمکراسی اسلامی،آزادی های اسلامی،پارلمان اسلامی، بانکداری اسلامی،سود اسلامی،حقوق بشر اسلامی،انتخابات دموکراتیک اسلامی وبازار آزاد اسلامی اشاره کرده که به گفته این حزب به زیرنام"سلمه" در کشورهای اسلامی ترویج شده است.
این حزب به این باور است که آموزش دروس معتدل به معنی محبوس ساختن افکار علما در مسایل فرعی وجزییات دینی است واز اصل برپایی دولت اسلامی یا همان خلافت،غافل می شوند.
دولت افغانستان اظهار امیدواری کرده است  که با ساخت این مرکز جلو ورود طالب ودانشجویان دروس اسلامی به پاکستان ومراکزی که در کنترل گروه های تندرو وافراطی قرار دارد،گرفته شود.
درهمین راستا ،حزب تحریر می گوید که در پشت ساخت این مرکز،آمریکا قرار دارد وعربستان سعودی به نحوی منافع این ابرقدرت دنیا را با ساخت مراکز آموزش اسلامی تامین میکند. این حزب عربستان سعودی را"مزدور"بزرگ آمریکا خوانده ومرکزآموزش های اسلامی را نیز دارالفتواء سکولاریستی خوانده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.