نخستین نبرد زمینی نیروهای آمریکا با تروریست‌ها داعش در «الانبار»

نیروهای آمریکا برای دفاع از جان مشاوران این کشور که در پایگاه «عین الاسد» حضور دارند، برای نخستین بار از طریق زمینی با تروریست‌های داعش درگیر شدند.

نیروهای آمریکا امروز سه شنبه نخستین درگیری زمینی خود با تروریست‌های داعش را در پایگاه «عین الأسد» واقع در غرب «الانبار» برای دفاع از مشاوران این کشور آغاز کردند.

وبگاه خبری «شفق نیوز» گزارش داد، نیروهای آمریکا نخستین عملیات خود را در جریان پاتکی علیه تروریست‌های داعش انجام دادند که نیروهای عشایر و آتش عراق این پاتک را در نزدیکی پایگاه عین الأسد صورت دادند.

این حمله برای دور کردن عناصر داعش از این پایگاه صورت گرفت که در داخل آن حدود 100 مشاور آمریکایی حضور دارند.

یک فرمانده میدانی در ارتش عراق گفت: نیروهای آمریکا مجهز به سلاح سبک و متوسط بودند و با حمایت جنگنده‌های 1ف-18 موفق شدند تروریست‌های داعش را از منطقه «دولاب» ( در 10 کیلومتری پایگاه عین الاسد) به عقب برانند.

پایگاه عین الاسد در فاصله 90 کیلومتری شهر الرمادی قرار دارد و در نقطه تماس مرزهای مشترک عراق با سوریه و اردن واقع شده است.

این در حالی است که «شیخ محمود النمراوی» که یکی از رهبران برجسته عشایر در این منطقه است تأکید کرد که دخالت نیروهای آمریکا فقط به خاطر دفاع از پایگاهی بود که نیروهای آنها در آن متمرکز بودند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.