پس از این، معرفی کابینه به تاخیر نخواهد افتاد

کابینه، واژه ناخوشایندتر از انتخابات که معرفی اش بسیار به درازا کشید و اگر معرفی هم شود شاید برای همه کمتر از یک معجزه نباشد.

تک تک شهروندان، چالش های کنونی را به سرپرستی وزارت خانه ها پیوند می دهند؛ اما تا امروز، راه حل این چالش ها که همانا معرفی کابینه است، شکل نگرفته است.
اول، مهلت ۴۵ روزه، دوم چهار هفته ای و تازه هم مهلت یک هفته ای برای معرفی کابینه از سوی حکومت سپرده شده است.
میاگل وثیق یکی از نزدیکان رییس جمهور غنی به خبرگزاری جمهور گفته است که پس از این، اعلام فهرست اعضای کابینه به تاخیر نخواهد افتاد.
آقای وثیق تاکید کرد که در همین هفته تا کمتر از یک هفته دیگر که همانا دوشنبه تا چهارشنبه، کابینه برای گرفتن ری اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی خواهد شد.
وی افزود که هر دو تیم کته گوری هایی دارند و آنانی که در زمان انتخابات کمپاین کرده اند توقع دارند که در جایگاه مناسب در حکومت وحدت ملی حضور داشته باشند و این خواست ها کمی گزینش اعضای کابینه را طولانی کرد و سرانجام این است که تلاش های حکومت وحدت ملی جریان دارد تا کابینه ای را روی کار آورد که مورد پذیرش مردم افغانستان قرار گیرد.
این نمایندگان عامل تاخیر در معرفی کابینه را دخالت کشورهای خارجی و خواسته های اعضای تیم ها دانسته و می گویند که این عوامل باعث شده تا پروسه معرفی اعضای کابینه به چالش مواجه شود.
این نمایندگان می گویند: تاجایی که در جریان معرفی کابینه قرار دارند هنوز هم متاسفانه اختلافات عمیق بین رهبران حکومت وحدت ملی وجود دارد و انتظار می رود که کابینه بر اساس خواسته های مردم افغانستان به زودترین فرصت، به مجلس نمایندگان معرفی شود.
رییس جمهور غنی در دیدار با اعضای مجلس نمایندگان یک هفته را مهلت نهایی برای معرفی کابینه تازه معرفی نمود اکنون دیده شود که در چند روز محدود دیگر کابینه معرفی خواهد شد یا باز هم تعهد بی عمل بوده است.
ریاست اجرایی نیز گفته است که فهرست نامزد وزیران از سوی آنها نهایی شده و آماده معرفی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.