رفتار اف‌بی‌آی با کارکنان خارجی تبعیض‌آمیز است

کارکنان پلیس فدرال آمریکا که دارای اصالت خارجی هستند مشمول بررسی‌های دقیق پیشینه‌ای قرار می‌گیرند تا از احتمال جاسوسی آنان جلوگیری شود.

به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، بنا بر یک گزارش، کارکنان پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) که دارای اصالت خارجی هستند مشمول بررسی‌های دقیق پیشینه‌ای قرار می‌گیرند تا از احتمال جاسوسی آنان جلوگیری شود.


نشریه نیویورک تایمز روز شنبه (13 دی) گزارش داد زبانشناسان، ماموران و سایر کارکنانی که دارای مهارت‌های زبانی و تماس‌های خارجی هستند علاوه بر آنکه بیشتر احتمال دارد برای مصاحبه‌های امنیتی، آزمایشات دروغ‌سنجی و بررسی ارتباطاتشان فراخوانده شوند، برای ارتقای شغلی نیز دچار مشکل هستند.


اف‌بی‌آی پس از حملات 11 سپتامبر که در سال 2001 رخ داد طرح مدیریت ریسک پسا گزینش را راه‌اندازی کرد. هدف از این طرح نظارت بر مترجمان جدید الاستخدام بود که ‌احیانا تحت نفوذ خارجی قرار نگیرند.


این برنامه امنیتی از زمان آغاز طرح به لحاظ کمی تا دو برابر توسعه یافته است و حدود هزار کارمند اف‌بی‌آی را که به اطلاعات طبقه‌بندی شده دسترسی دارند، هدف قرار داده است. منابع انسانی اف‌بی‌آی شامل حدود 36 هزار کارمند و هزاران پیمانکار است.


در میان کارکنان مشمول طرح نیروهای مسلمان و آسیایی وجود دارند که به منظور ایفای نقش‌های حیاتی اطلاعاتی و ضد تروریستی به کارگرفته شده‌اند.


در این گزارش آمده است بسیاری از کارکنان برای آنکه از برنامه غربالگری خارج شوند مجبور بودند کلیه روابط خود را با خانواده و دوستانشان در خارج از کشور قطع کنند.


در حادثه 11 سپتامبر ارتش آمریکا درصدد جذب آمریکایی‌هایی برآمد که می‌توانستند به عنوان مترجم زبان‌هایی مانند عربی، پشتو و دری خدمت کنند.


مترجمین کتبی و شفاهی که در کشور مقصد استخدام می‌شوند با مشکلات جدی تری مواجه‌اند.


برای مثال، برآورد می‌شود ارتش آمریکا حدود 50 هزار مترجم شفاهی بومی را با وعده مهاجرت به آمریکا در عراق و افغانستان استخدام کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.