حکومت وحدت ملی، برخلاف وعده هایش عمل کرد

اعضای مجلس سنا از افرادی که از سوی رییس جمهور و رییس اجرایی در کابینه معرفی شده اند به شدت ابراز نارضایتی کردند.

به گفته سناتوران؛ اکثر این افراد مسلکی، متخصص و شایسته که آقای غنی و عبدالله وعده داده بود نیستند.
آنان از نمایندگان مجلس خواستند که بر اساس اصل شایستگی، تخصص و مسلکی بودن به نامزد وزاری معرفی شده رای دهند و به کسانی که فاقد این ویژگی هستند اعتماد نکنند.
به گزارش خبرگزرای جمهور؛‌ زلمی زابلی عضو سنا گفت: " در چوکات کابینه افرادی دیده می شوند که به تنظیم های سیاسی متعلق اند و چرا شخصیت های صادق لایق و وطن دوست که در داخل و خارج کشور هستند، معرفی نشده اند".
آقای زابلی افزود: در میان نامزد وزرای افرادی دیده می شوند که لیاقت ماموریت را هم ندارند.
رییس جمهور روز گذشته ۲۵ وزیر کابینه، رییس امنیت ملی و رییس بانک مرکزی را اعلام کرد.
در این میان ۳ خانم به حیث نامزد وزیر معرفی شده اند.
زلمی زابلی تاکید کرد که شمار خانم ها در کابینه جدید اندک است و از آنجایی که خانم ها کمتر به فساد آلوده هستند باید تعداد بیشتری از آنها در کابینه جدید معرفی می شدند.
نثار حارث دیگر عضو سنا نیز خاطرنشان کرد: " تعهداتی که رییس جمهور ورییس اجرایی به مردم داده بودند که افراد مسلکی، متخصص و شایسته را در کابینه معرفی خواهند کرد عملی نشد؛ بلکه چیزی از دیگ به کاسه بر آمد که مردم توقع آنرا نداشتند".
آقای حارث بیان داشت: کسانی که رشته حقوق را خوانده اند به شهرسازی و کسانی که جغرافیایی سیاسی را خوانده اند به وزارت تجارت معرفی شده اند.
به گفته او؛ اعضای معرفی شده کابینه با تحصیلات بلند هستند؛ اما در پست های مسلکی شان معرفی نشده و نیز از تجربه پایین برخوردار هستند.
او به عنوان مثال یاد آوری کرد: یکی از نامزد وزرای تجربه گردانندگی یکی از برنامه های تلویزیونی را در کارنامه اش دارد.
شیرمحمد آخندزاده هم گفت: کابینه که اعلام شد خود نشان دهنده شرکت سهامی است؛ ۱۲ نفر از یک تیم و ۱۳ نفر هم از تیم دیگر، با وجود آن اکثر نامزد وزرا دو تابعیت دارند و همچنین بی تجربه هستند.
فضل هادی مسلم یار رییس مجلس سنا می گوید که در مورد کابینه مردم و نمایندگان مردم در مجلس نمایندگان قضاوت خواهند کرد و اعتراضات در مورد وجود دارد.
آقای مسلم یار افزود: " خواهش ما از مجلس آنست که به نامزد وزرای اعتماد کند که کارفهم و خدمتگزار باشد و به نامزدان که ویژه گی های خوبی ندارند، رای اعتماد ندهد".
آقای غنی و عبدالله در کمپاین های انتخاباتی شان به جوانان وعده داده بودند که وزارت امور جوانان را در حکومت آینده تشکیل خواهند داد.
در همین حال؛ زلمی زابلی این دو رهبر را به دروغ گویی و خلف وعده متهم کرد.
آقای زابلی افزود: " وزارت جوانان در تشکیل کابینه گرفته نشده و رییس جمهور و رییس اجرایی هر دو به جوانان دروغ گفته اند".
با آنکه وزرای کابینه روز گذشته اعلام شد؛ اما تاهنوز این نامزد وزرای برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی نشده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.