مرسی: السیسی در کشتار معترضان ضد مبارک نقش داشت

رئیس‌جمهور مخلوع مصر روز یکشنبه برای اولین بار مقابل دادگاه قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت.

محمد مرسی، رئیس جمهور مخلوع مصر روز یکشنبه برای اولین بار از زمان کنار رانده شدنش از قدرت، در دادگاه حاضر شد و به دفاع از خودش در برابر اتهامات جاسوسی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری الاهرام، آقای مرسی خطاب به دادگاه مصر گفت: «من هنوز رئیس جمهور قانونی این کشور هستم که با انتخاباتی منصفانه به قدرت رسیدم.»

رئیس جمهور سابق مصر که در سال ۲۰۱۳ از قدرت خلع شد از فرصت خود در دادگاه استفاده کرد و گفت علیه او کودتا شده است.

مرسی با لباس‌های سفید یونیفورم زندان و در حالی که داخل قفس فلزی قرار داشت مقابل دادگاهی که او و ۳۵ نفر دیگر را به جاسوسی متهم کرده قرار گرفت و گفت: «من رئیس جمهورم و این عنوان از من سلب نشده است.»

آقای مرسی در خلال این جلسه چندین بار بدون ذکر نام عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری فعلی مصر را به باد انتقاد گرفت. وی صلاحیت دادگاه را هم زیر سوال بود.

آقای مرسی خطاب به این دادگاه گفت: «این دادگاه به موجب قانون اساسی هیچ صلاحیتی برای من ندارد. آقایان، شما قاضی من نیستید و این دادگاه من نیست.»

مرسی، رئیس جمهوری فعلی مصر را به کشتار ۸۰۰ نفر از معترضان در خلال انقلاب سال ۲۰۱۱ علیه دولت حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع مصر متهم کرد.

محمد مرسی گفت که در دوران ریاست جمهوری‌اش محققان اظهارات مدیران هتل مشرف بر میدان تحریر مصر را ضبط  کرده‌اند و این اسناد نشان می‌دهند که «نیروهای مسلح تحت امر رهبر کودتا (سیسی) در زمان قیام‌های ضد حسنی مبارک به سوی تظاهرات‌کنندگان، تیر شلیک کرده‌اند.»

السیسی در سال ۲۰۱۱ رئیس اطلاعات نظامی ارتش مصر بود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.