ساخت شفاخانه 7میلیون دالری بدون تجهیزات در غور

با اینکه مدت زیاد می شود تعمیر و الحاقیه شفاخانه ولایتی غور به هزینه بیشتر از 6.8 میلیون دالر از سوی جاپان اعمار شده است اما تااکنون ریاست شفاخانه ولایتی غور به دلیل نبود تجهیزات، آب ومصرف سوخت آز ان استفاده نمی شود و جایی برای مریضان نمی باشد.

نشستن چهار مریض در یک بستر اکنون برای کسانی که به منظور تداوی خود و یا اعضای خانواده های شان به شفاخانه ولایتی غور مراجعه می کنند شاید به یک عادت و یا هم فرهنگ تبیدیل شده است زیرا آنها از سالها بدین سو با این روش دست وپنجه نرم کرده اند.

به همین اساس باز هم با اعمار تعمیری سه طبقه، برای شفاخانه ولایتی غور که از سوی وزارت صحت عامه به حمایت مالی کشور جاپان که بیشتراز 6.8 میلیون دالر هزینه برداشته است این فرهنگ جبری را نتواست از میان بردارد.

این تعمیر مجلل که سه ماه از تکمیل شدن کارش می گذرد تا هنوز به بهره برداری سپرده نشده و گرهی را هم از مشکلات این مردم باز نکرده است.

داکتر جمعه گل یعغوبی رییس شفاخانه ولایتی غور می گوید: تعمیر جدید که برای شفاخانه ولایتی در این ولایت ساخته شده است قسم اعیار شده که تمام امکانات اش نیاز به انرژی برق دارد اما بگفته وی ریاست شفاخانه ولایتی توان پرداخت مواد سوخت که بتواند این شفاخانه را برای استفاده آماده سازد ندارد، بگفته وی هزینه مواد سوخت جنراتور برقی این شفاخانه برای گرم کردن و روشن کردن در یک شبانه روز 2500 لیتر می باشد که در یک زمستان بیشتر از چهارصد هزار دالر می شود.

عملا ما از این تعمیر جدید نمی توانیم استفاده کنیم به خاطر این که شفاخانه قادر به پرداخت تیل و تدویر شفاخانه نمی باشد زیرا مصارف روزانه این در روز های زمستان بیشتر از 2 هزار و 500 لیتر می باشد که مصارف پنج ماه بالاتر از 400 هزار دالر می باشد و نبود تجهیزات طبی و آب از مشکلات دیگری است که اگر مشکل برق این شفاخانه تبدیل نشود شفاخانه قادر به پرداخت آن نیست.

به همین اساس شماری از کسانی که جهت تداوی به این شفاخانه مراجعه نمودند از کمبود جا و بستر مریض برای مریضان شان شکایت دارند و خوهان حل مشکل هستند. یغوبی می گوید: تعمیر اکنون ما از آن استفاده می نمایم گنجایش 70 مریض دارد درحالی که ما 130 تن مریض بستر داریم تعدادی از مریضان که که خیلی جدی نباشد نمی توانیم نسبت کمبود جای بستر نمایم از طرف دیگر تعمیر سابقه بسیار سابقه است بسیار معیاری نیست و ما همیشه با مشکل روبرو هستیم.

این مردم خواهان افتتاح تعمیر جدیدی برای شفاخانه ولایتی غور می باشند.

در همین حال فضل الحق احسان رییس شورای ولایتی غور ضمن اظهار خرسندی ازاعمار تعمیر جدید این شفاخانه می گوید: حکومت با ید هرچه زود تربرای حل مشکل مریضان شفاخانه ولایتی غور اقدام نماید.

رییس شورای ولایتی غور تاکید دارد تا وزارت صحت عامه برای حل مشکل این شفاخانه اقدام نماید در غیر این صورت ساخت این تعمیر هیچ سودی برای شهروندان این ولایت نخواهد داشت. وزارت صحت یک شفاخانه استاندارد و خوب در غور فاقد امکانات و تجهیزات ساخت که ما نمی توانیم از آن استفاده کنیم.
این شفاخانه که گنجایش صد بستر را دارد در حال دراین ولایت ساخته شده است که به گفته مسوولان این شفاخانه مشکلات کمبود داکتر متخصص، نبود خدمات در بخش استخوان،گوش و گلو، امراض چشم و نبود منبع آب و تجهیزات طبی نیز از مهم ترین مشکلاتی است که تا هنوز دراین شفاخانه پا برجا است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.