حمله به منزل شیخ «سلمان» نشانه ورشکستگی «آل خلیفه» است

دیده بان حقوق بشر بحرین، در واکنش به یورش مأموران منامه به منزل دبیر کل جمعیت «الوفاق»، هتک حرمت منزل شیخ «سلمان» را نشانه «ورشکستگی» و «ناتوانی» رژیم «آل خلیفه» خواند.

مرکز «دیده بان حقوق بشر بحرین» به اقدام مأموران نظام بحرین در یورش و هتک حرمت منزل شیخ «علی سلمان» دبیر کل جمعیت «الوفاق» واکنش نشان داد و چنین اقدامی را نشانه «ورشکستگی» و «ناتوانی» رژیم «آل خلیفه» توصیف کرد.

شیخ «میثم السلمان» رئیس بخش آزادی‌های مذهبی دیده بان حقوق بشر بحرین با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: اقدام نیروهای بحرینی در جمع آوری و پاره کردن تصاویر شیخ علی سلمان دلیلی بر ورشکستگی و ناتوانی (منامه) است.

وی همچنین تاکید کرد: اینگونه اقدامات عقب مانده بیانگر سطح سرخوردگی و بهم ریختگی نهادهای دولتی در تعامل با قضیه شیخ سلمان و اتهامات مطرح شده علیه او و همچنین نشانه ناتوانی آنها در متوقف ساختن محکومیت‌های محلی و بین‌المللی است. نهادهای دولتی بحرین همچنین نتوانستند به خواسته‌های بین‌المللی مبنی بر آزادی فوری شیخ (سلمان) پاسخ دهند.

این بیانیه به عنوان اولین واکنش دیده بان حقوق بشر بحرین به خبر روز گذشته جمعیت الوفاق منتشر شد. جمعیت الوفاق اعلام کرده بود که شماری از نیروهای نظام بحرین صبح دوشنبه (دیروز) با یورش به منزل شیخ علی سلمان واقع در شهرک «البلاد القدیم»، تصاویر و بنرهای نصب شده بر دیوارهای منزلش را جمع آوری و پاره کردند.

جمعیت الوفاق همچنین اعلام کرد: تجاوز اخیر رژیم آل خلیفه در حمله به منزل شیخ علی سلمان اقدامی تحریک آمیز و تجاوز به قانون و زیر پا گذاشتن حریم شخصی افراد است.

شهروندان بحرینی نیز در تظاهراتی، بازداشت و محاکمه صوری رهبر جمعیت الوفاق را مخالف شاخصه‌های جهانی عدالت دانستند. پس از بازداشت علی سلمان و تظاهرات‌های روزانه مقابل منزل وی، تا کنون صدها بار این مکان با یورش نظامیان بحرینی مواجه شده و آثار انواع گلوله‌ها بر دیوارهای آن قابل مشاهده است.

پیش از این نیز منزل شیخ سلمان بارها مورد حمله افراد وابسته به دستگاه امنیتی قرار گرفته و آن‌ها تلاش کردند دوربین‌های مدار بسته موجود در این مکان را از کار بیاندازند. وزارت کشور بحرین نیز اعتراف کرده است که افراد نقاب دار بارها به این خانه حمله کرده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.