فراغت نخستین دور دانشجویان مقطع ماستری دانشگاه بلخ

نخستین دور دانشجویان مقطع ماستری دانشگاه بلخ فراغت شان را از بخش ادبیات زبان فارسی جشن گرفتند.

این دوره که دو سال قبل در این دانشگاه آغاز یافته بود؛ ۱۸ تن از افراد دارای مدرک لیسانس شرکت داشتند که از میان آنها ۵ تن شان را بانوان تشکیل می دهند.
احمدظفر نوری یکی از این افراد از اینکه چنین زمینه ای در داخل کشور آنهم در ولایت باستانی بلخ برای دانشجویان علاقمند به ادامه تحصیل فراهم گردیده است؛ ابراز خرسندی نموده و ابراز امیدواری کرد که دولت و ریاست دانشگاه نیز در قسمت استخدام آنها و استفاده از تجارب و اندوخته های آنان اقدام نماید تا نسل نو کشور بتواند پله های صعود را بیپماید.
خانم پروانه ثبات یکی دیگر از فراغت یافتگان این دوره برگزاری دوره ماستری را در دانشگاه بلخ یک اقدام مفید و سومند و در عین حال با صرف برای آن عده از دانشجویان می داند که توانایی رفتن به کشورهای خارجی را ندارند.
داکتر زلمی یونسی یکی از چهره های مطرح کشور ضمن عرض تبریکی این افراد از برخی از کشورهای خارجی خواست تا از دادن پایان نامه های افتخاری لیسانس و ماستری برای برخی اشخاص و افراد خودداری ورزیده و بگذارند تا جوانان از طریق تلاش، مطالعه و تحقیق به این مرحله و مراحل بالاتر از این دست یابند.
به باور آقای یونسی با مدرک گرفتن کسی دانشمند نمی شود، بلکه لازمه دانشمند شدن تحقیق، مطالعه و زحمت های شبانه روزی زیر نظر استادان ورزیده است که آدمی را به جایگاه والای دانش و فرهیختگی بالا می برد.
گفتنی است که بخش ماستری یا فوق لیسانس دانشگاه بلخ برای اولین بار دو سال قبل در دانشگاه بلخ راه اندازی شده بود، که هم اکنون ۱۸ تن از این بخش فارغ گردیده و از این پس همه ساله تعداد بیشتری از این دانشگاه فارغ خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.