عراق در معرض توطئه‌ای بزرگ است

سخنگوی وزارت حقوق بشر عراق اقدام داعش در تخریب آثار تاریخی موصل را نشات گرفته از دشمنی داعش با میراث بشریت دانست و تاکید کرد که یکی از ابعاد توطئه بزرگ علیه عراق، بعد فرهنگی آن است.

«کامل امین»، سخنگوی وزارت حقوق بشر عراق در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد در خصوص اقدام داعش در تخریب آثار بسیار با ارزش و تاریخی موزه موصل گفت: اقدام داعش در نابودی آثار تاریخی در موصل هرگز غافلگیر کنند نبود، چرا که آنها دشمنان بشریت و دشمنان تمدن‌های کشورها هستند.

وی افزود: میراث تمدن‌ها در موصل میراث همه بشریت است و نابودی آن از سوی داعش نقض آشکار میراث بشری و حقوق فرهنگی محسوب می‌شود.

امین تصریح کرد: رئیس یونسکو در تماس با دبیر کل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی و ناراحتی از جنایت تازه داعش خواستار نشست فوق العاده شورای امنیت و مطلع ساختن کشورها از خطر این قضیه شدند.

سخنگوی وزارت حقوق بشر عراق تاکید کرد: گزارش سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر عراق در سایه جنایات داعش ماه آینده در شورای حقوق بشر در ژنو ارائه می‌شود و محور سخنان وزیر حقوق بشر عراق در این نشست قضیه نقض حقوق بشر و بخصوص حقوق فرهنگی ملت عراق از سوی داعش است.

وی با اشاره به اینکه فیلم تخریب موزه موصل توسط داعش کینه تروریست‌ها از میراث بشری را نشان می دهد، گفت: داعش در پی کشتار بشریت است و دین اسلام از آن اعلام برائت کرده است.

امین با اشاره به وجود توطئه‌ای بزرگ علیه عراق گفت: یکی از ابعاد توطئه علیه عراق بعد فرهنگی آن است و گروهک تروریستی داعش که از حمله قریب الوقوع نیروهای امنیتی و بسیج مردمی به موصل بیمناک است فورا دست به تخریب و نابودی بیش‌تر تمدن این شهر زده است.

به گزارش فارس، گروه تروریستی داعش با نزدیک شدن ارتش عراق به موصل، تخریب آثار تاریخی این کشور را ادامه داده و حتی بر  سرعت آن نیز افزوده که در آخرین مورد آن تمامی آثار تاریخی عراق در موزه موصل ( که کارشناسان آنها را غیرقابل ارزش‌گذاری اعلام کرده بودند) را نابود کردند.
قدمت برخی از  این آثار و مجسمه‌ها به قرن هفتم پیش از میلاد مسیح (ع) باز می‌گشت و بعضی 10 هزار ساله بودند، آنها همچنین چهار مجسمه شیر بالدار برجای مانده از آشوریان را نیز به مکان نامعلومی منتقل کرده و چهارجوان عراقی اهل موصل را پس از خودداری از مشارکت در تخریب این آثار به آتش کشیدند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.