«محمد آزاد»اولین طلای خود در جام‌جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای بدست آورد

«محمد آزاد» ملی‌پوش کشور و مرد طلایی افغانستان در چهارمین دور رقابت‌های جام جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای شب گذشته موفق به کسب مدال طلای کشتی این رقابت‌ها در وزن ۸۰ کیلوگرم شد.

«مصطفی نورستانی» دیگر ملی‌پوش کشور نیز با دو پیروزی و یک شکست مدال برنز این رقابت‌ها را به دست آورد.

این برای نخستین باری است که فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای صاحب مدال طلای رقابت‌های جام جهانی زورخانه‌ای می‌شد. ورزشکاران افغانستان در این رقابت‌ها که در تاجیکستان برگزار شد یک مدال طلا و ۸مدال برنز بدست آوردند.

محمد آزاد ملی‌پوش کشور در وزن ۸۰ کیلوگرم با شکست کشتی گیران آذربایجان، کنیا و ترکیه بر سکوی قهرمانی ایستاد و گردن آویز طلا را به دست آورد.

آزاد، مرد طلایی افغانستان در این باره میگوید: «من از سه ماه قبل بدین سو برای پیروزی در این رقابت‌ها آمادگی گرفته بودم که خوشبختانه با شکست حریفان آذربایجان، کنیا و ترکیه مدال طلا را بدست آوردم».

مصطفی نورستانی برندهٔ مدال برنز در بخش کشتی می‌گوید: «من در بخش انفرادی و چرخ چمنی مدال برنز گرفتم، همچنین در بخش کشتی هم شرکت کردم که با دو پیروزی و یک شکست مدال برنز گرفتم».

وی ادامه داد: «در این رقابت‌ها ۲۰ کشور شرکت داشتند که بسیاری از کشورها حتا مدال هم نگرفتند اما خوشبختانه افغانستان مدال گرفت».

پیش از این نیز ورزشکاران کشور در رقابت‌های بین‌المللی در بخش‌های تیمی پنج مدال برنز و دربخش انفرادی سنگ، چرخ چمنی و میل بازی سه مدال برنز را بدست آورده بودند.

در پایان چهارمین دور رقابت‌های جام جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای که در تاجیکستان برگذار شد، ایران قهرمان شد، آذربایجان دوم شد و افغانستان و تاجیکستان بگونهٔ مشترک در جایگاه سوم جای گرفتند.

در این رقابت‌ها و در بخش زورخانه‌ای یازده کشور شرکت داشتند و در بخش کشتی ورزشکاران بیست کشور جهان حضور داشتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.