مصر گذرگاه رفح در مرز با غزه را به طور دائم بازگشایی می کند

یک مقام فلسطینی گفت: عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر به محمود عباس رییس تشکیلات خودگران فلسطین اعلام کرده است که قصد دارد در چند روز آینده گذرگاه رفح در مرز با نوار غزه را به طور دائم بازگشایی کند.

به نقل از پایگاه خبری الرساله نت، این مقام فلسطینی که محمود عباس را در سفر به مصر برای شرکت در کنفرانس اقتصادی همراهی کرده است روز شنبه گفت: رهبران مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین در حاشیه این کنفرانس در دیداری پشت درهای بسته، درباره بسیاری از مسایل منطقه از جمله مساله فلسطین و توقف مذاکرات صلح با رژیم صهیونیستی گفت وگو کردند.

در این دیدار طرفین همچنین درباره بلوکه شدن اموال تشکیلات خودگردان از سوی رژیم صهیونیستی که از سه ماه پیش تاکنون ادامه دارد، گفت وگو کردند.

وی افزود: بحران غره و مشکلات ساکنان آن بخش مهمی از نشست ابومازن و السیسی را شامل می شد.

وی خاطرنشان کرد که محمود عباس در این دیدار از همتای مصری خود خواست بازگشایی گذرگاه رفح را برای کاهش مشکلات مردم غزه به ویژه دانشجویان و شهروندانی که مایل به سفر هستند سرعت بخشد.

این مقام فلسطینی خاطرنشان کرد که به زودی دستوراتی از سوی عبدالفتاح السیسی برای حل مشکل گذرگاه رفح و از سرگیری فعالیت این گذرگاه و بازگشایی دائمی آن صادر خواهد شد.

گذرگاه رفح که مهمترین گذرگاه برای یک میلیون و 800 هزار شهروند غزه به دنیای خارج محسوب می شود از سال 2007 در همکاری دولت مصر با رژیم صهیونیستی بسته شد.

حصر غزه از سوی رژیم اشغالگر قدس که ورود و خروج افراد و کالا را با دشواری مواجه کرده، تاکنون بحران های انسانی متعددی را در این منطقه به وجود آورده است، به ویژه آنکه مردم غزه پس از جنگ 50 روز رژیم صهیونیستی علیه آنها با مشکلات زیادی روبه رو هستند.

مسوولان فلسطینی پیشتر گفتند که اوضاع در نوار غزه روبه وخامت می رود و یکی از مهمترین عامل آن بسته بودن گذرگاه رفح است.

از زمان محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی و مصر در حدود هشت سال قبل، رفح مهمترین معبری محسوب می شود که باریکه غزه را به جهان خارج وصل می کند.

محاصره غزه روند بازسازی ویرانه های غزه به جا مانده از حملات رژیم صهیونیستی در تابستان گذشته را با مشکل مواجه کرده است.

در حملات 50 روزه این رژیم به نوار غزه، بش از 2 هزار فلسطینی به شهادت رسیده و افزون بر 100 هزار نفر آواره شدند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.