پنتاگون با فروش 10 بالگرد به عربستان موافقت کرد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با فروش 10 بالگرد از نوع ''ام اچ - 60 '' به ارزش 9/1 میلیارد دلار به عربستان موافقت کرد.


به گزارش روز شنبه پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی نبأ، این اقدام واشنگتن اولین گام در چارچوب طرح چند میلیارد دلاری نوسازی ناوگان شرقی نیروی دریایی عربستان محسوب می شود.

آژانس همکاری امنیتی دفاعی وزارت دفاع آمریکا، اعضای کنگره را در جریان این معامله تسلیحاتی قرار داده است .

عربستان علاوه بر این بالگردها، خواستار خرید دستگاههای رادار ، موشک و تجهیزات نظامی دیگری از آمریکا است.

معامله پیشنهادی توانایی عربستان را در مقابله با سامانه های تسلیحاتی و انجام ماموریت های جانبی مانند امدادرسانی و عملیات جستجو و نجات و مخابرات افزایش می دهد.

شرکت آمریکایی '' IHS Inc '' در گزارشی درباره میزان فروش تسلیحات در جهان در سال 2014 خبر داد که عربستان سعودی با پیشی گرفتن از هند، بیشترین واردات سلاح را داشته است.

بر اساس گزارش منتشر شده یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه بازارهای جهانی، عربستان سعودی در سال 2014 رتبه اول جهان در واردات تسلیحات را به خود اختصاص داد.

بر اساس گزارش این شرکت آمریکایی مستقر در ایالت کلرادو، ارقام نشان می دهد میزان واردات تسلیحات عربستان سعودی در سال 2014 با 54 درصد افزایش به مبلغ 6.5 میلیارد دلار رسید در صورتی که هند 5.8 میلیارد دلار سلاح به کشور خود وارد کرده است.

بر اساس گزارش مذکور با توجه به ارقام موجود، میزان خرید تسلیحات توسط عربستان سعودی در سال جاری میلادی به 9.8 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت که از منظر جهانی از هر هفت دلار تسلیحات در جهان، یک دلار آن به ریاض اختصاص می یابد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.