برنامه ژاپن برای جذب 20 میلیون گردشگر تا سال 2020

دولت ژاپن درصدد است تا موعد برگزاری بازی های المپیک 2020 توکیو، شمار گردشگران این کشور را به 20 میلیون نفر در سال برساند.

با توجه به نقش اساسی صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی ژاپن، «شینزو آبه» نخست وزیر این کشور تصمیم گرفته تا بودجه گردشگری را به 4 تریلیون ین (حدود 32 میلیارد دلار) در سال افزایش دهد.

خبرگزاری کیودو گزارش داد؛ این میزان تقریبا دو برابر بودجه قبلی بوده و در حدود 400 هزار فرصت شغلی جدید در این کشور ایجاد می کند.

«آبه» همچنین قرار است پیش نویس طرحی را ارائه کند که بر اساس آن تعداد مراکز خرید آزاد (Duty Free Shop) در اطراف شهرهای بزرگ به 20 هزار عدد برسد.

دولت ژاپن که خود را برای برگزاری موفق بازی های المپیک 2020 آماده می کند، درصدد است زیرساخت های خوبی برای توسعه گردشگردی این کشور فراهم سازد.

«شینزو آبه» در نشست هیات وزیران گفت ژاپن از این طریق می تواند گردشگران بیشتری را جذب کرده و پول بیشتری به دست آورد.

کیودو گزارش داد دولت ژاپن با افزایش بودجه گردشگری در نظر دارد تعداد گردشگران را تا سال 2020 به 20 میلیون نفر در سال برساند.

این در حالی است که «آکیهیرو اوتا» یکی از وزیران کابینه ابراز امیدواری کرده است که دولت ژاپن بتواند زودتر از این موعد، به هدف خود دست یابد.

دولت ژاپن برای اجرای طرح خود توجهی ویژه به کشورهای شرق آسیا و جنوب آن دارد و در این میان کشورهای چین و هند با 2 میلیارد نفر جمعیت، اهمیت بسزایی برای این کشور دارند.

ژاپن همچنین با کار احداث پروژه های زیرساختی برای توسعه گردشگری را آغاز کرده که از جمله آن می توان به مجمتع های گردشگری بزرگ در شهر توکیو، پایتخت این کشور اشاره کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.