چین مخالف استفاده از کارگرانش در توسعه شهرک سازی های رژیم اسرائیل است

در حالی که شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی موجی از محکومیت های جهانی را به دنبال داشته، چین اعلام کرده است در این مسیر حاضر به همکاری با این رژیم نیست.

تازه ترین شواهد حاکی است که چین حاضر به پاسخ به خواست رژیم اسرائیل مبنی بر همکاری برای ساخت این شهرک ها نشده است.

اگرچه تا مدتی قبل شماری از کارگران چینی در برخی از طرح هایی که در سرزمین های اشغالی در حال اجرا بود اشتغال داشتند اما چین درصدد است تا حد امکان این همکاری ها را کاهش دهد.

چین بارها از این رژیم خواسته است تا دست از شهرک سازی در مناطق اشغالی برداشته و در جهت رسیدن به صلحی پایدار با فلسطین اقدام نماید.

دولت چین همچنین پیشتر با انتشار بیانیه هایی این شهرک سازی ها را مطابق مقررات جهانی و یکی از اصلی ترین عوامل بحران و مانع جدی برای صلح در خاورمیانه دانسته است.

در همین حال اکنون چین به اسرائیل اعلام کرده است که دیگر نمی تواند کارگران خود را برای طرح های شهرک سازی در اختیار این رژیم قرار دهد.

کارگران چینی، بر اساس قراردادهای خصوصی میان شرکت های اسرائیلی و چینی به کار مشغول می شدند. اما از یک سال و نیم پیش، چین و رژیم صهیونیستی درباره شروط کار مهاجران چینی در فلسطین اشغالی، مذاکراتی را آغاز کردند.

اختلاف بر سر کارگران چینی در شرایطی بروز کرد که رژیم صهیونیستی در معرض پیامدهای طرحی بین المللی برای تحریم این رژیم قرار گرفته است. هدف از این طرح که توسط سازمان های غیردولتی راه اندازی شده است، اعمال فشار اقتصادی و سیاسی بر رژیم صهیونیستی اعلام شده است.

بسیاری از ناظران این اقدام چین را مخالفت آشکار این کشور با طرح های شهرک سازی رژیم صهیونیستی دانسته اند.

دولت چین به این رژیم اطلاع داده است که دیگر اجازه نخواهد داد تا کارگران مهاجر چینی در ساخت شهرک در کرانه غربی با اسرائیل همکاری کنند.

در حالی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان انتخابات اخیر اعلام کرد قصد بسط و توسعه شهرک ها را دارد، بنابراین مخالفت چین با اعزام کارگر به این مناطق می تواند اجرای این طرح ها را دچار مشکل جدی کند، طرح هایی اجرای آنها نیازمند هزاران کارگر است.

برخی از کشورها خواستار تحریم های اقتصادی و فرهنگی رژیم صهیونیستی شده اند و این اقدام چین به باور برخی ناظران ممکن است در همین راستا باشد.

روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین می نویسد که موضع چین حمایت از ایجاد کشور مستقل فلسطین است.

این احتمال می رود که مخالفت با شهرک سازی ها و جلوگیری از حضور کارگران چینی در کرانه غربی هم در این راستا باشد.

روزنامه هاآرتص نیز در گزارشی اعلام کرد که دولت پکن مورد فوق را به اطلاع مقام های رژیم صهیونیستی رسانده است.

رژیم صهیونیستی قصد داشت شمار کارگران چینی در بخش ساختمان سازی را به هشت هزار و سپس 15 هزار نفر افزایش دهد تا علاوه بر افزایش سرعت ساخت و ساز، هزینه های این کار را نیز کاهش دهد، اما بدون توافق این رژیم با چین، تحقق این مساله غیرممکن خواهد بود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.