اعزام نیروهای نقاب پوش به عراق و سوریه توسط ایران

به گزارش سایت های خبری بخدی و تلویزیون یک افغانستان در تاریخ 17/03/94 ، قیس حسن رئیس کمیسیون ارتباطات و مخابرات مجلس نمایندگان افغانستان، ادعا نموده است که این کمیسیون اسنادی را در اختیار دارد

 که نشان می دهد، جمهوری اسلامی ایران طی یک ماه گذشته با استفاده از یکی از هواپیماهای "شرکت آریانا" که در کرایه "شرکت هواپیمایی ماهان" ایران می باشد، تحت تدابیر شدید امنیتی و به دفعات(روزانه یک پرواز)، افراد مشکوکی را که اکثر آنها نقاب پوش بوده اند، به بغداد، نجف و شهرهای سوریه اعزام کرده است.
- قیس حسن، در حضور محمدا... بتاش وزیر حمل و نقل و هوانوردی افغانستان و همچنین سهم داران و مسئولان شرکت هوایی آریانا، به خبرنگاران گفته است که برای ادعاهای خود اسناد کافی دارد و خلبان های شرکت آریانا نیز در این خصوص شهادت می دهند.
-  در این گزارش آمده است که خلبانهای هواپیمای شرکت آریانا به رئیس کمیسیون ارتباطات و مخابرات مجلس گفته اند که آنها حق نداشتند در مورد هویت این افراد سوال کنند و یا برای دیدن آنها از کابین خلبان خارج شوند.
 - به گفته قیس حسن؛ نصیر احمد حکیمی رئیس شرکت آریانا باید در این مورد پاسخگو باشد، این در حالی است که نامبرده به همراه خانواده از افغانستان به امریکا فرار کرده است."
-  امید مستور مسئول اداری شرکت هوایی آریانا گفته است که در مورد سوء استفاده شرکت هوایی ماهان از نام و هواپیمای شرکت هوایی آریانا، آنها نیز اطلاع پیدا کرده اند که این هواپیما بارها خارج از خط پروازی مورد توافق، به عراق پرواز کرده است. اما وی درباره‌ انتقال افراد نقاب پوش در این پروازها، اظهار بی اطلاعی کرده است.
-  در این گزارش ها آمده است که شرکت هوایی آریانا، از هر پرواز این هواپیما، مبلغ 10 هزار دلار از شرکت ماهان دریافت می کرده است.
-  در گزارش رسانه های فوق علاوه بر اینکه گفته شده است که پیش از این نیز گزارشهایی مبنی بر اینکه ایران پناه‌جویان افغان را از این کشور به عراق و سوریه می‌فرستد؛ بدست آمده است که این نخستین بار است که ادعا می‌شود، برخی افراد با هواپیماهای شرکت آریانا به عراق و سوریه اعزام شده اند.
-  مقامات جمهوری اسلامی ایران تاکنون نسبت به انتشار این گزارش واکنشی نشان نداده اند.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.