بازدید وزیر مبارزه با مواد مخدر از شفاخانه بلخ

سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر از شفاخانه 100 بستر تداوی معتادان ولایت بلخ در شهر مزار شریف و مدیریت پولیس مبارزه با مواد مخدر این ولایت بازدید نمود.

وزیر مبارزه با مواد مخدر در حالی که خدا داد عرفانی عضو کمیسیون مبارزه با مواد مخدر مجلس نمایندگان، خانم برشنا ربیع نماینده مردم بلخ در مجلس نمایندگان، داکتر میرویس ربیع رییس صحت عامه ولایت بلخ، شماری از روسای مرکزی وزارت، رییس مبارزه با مواد مخدر ولایت بلخ و شماری از مسوولان محلی این ولایت نیز حضور داشتند، وضعیت معتادان داخل بستر شفاخانه 100 بستر تداوی معتادان بلخ و چگونگی ارایه خدمات صحی به معتادان در این شفاخانه را از نزدیک بررسی نمودند.

عظیمی پس از استعماع صحبت های مسوولان این شفاخانه و شماری از معتادان گفت: متاسفانه مواد مخدر و اعتیاد هنوز مردم و کشور ما را رنج می دهد اما وزارت مبارزه با مواد مخدر در کنار دیگر نهادهای ذیربط در تلاش است تا این مبارزه را به سر منزل مقصود برساند و به امید روزی هستیم که در میان جوانان ما معتاد نباشد و دهقان ما در مزرعه اش کوکنار کشت نکند.

وزیر مبارزه با مواد مخدر خطاب به معتادان داخل بستر این شفاخانه گفت: چنانکه دیده می شود الحمدالله وضعیت صحی اکثریت شما رو به بهبود است و انشاالله زود است تا دوباره به جامعه تقدیم شوید. من مطمین هستم که نه تنها شما خود دوباره به اعتیاد رو نمی آوردید بل در مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر نیز در جامعه خویش سهم فعال خواهید گرفت.

در همین حال خدا داد عرفانی عضو کمیسیون مبارزه با مواد مخدر مجلس و خانم برشنا ربیع نماینده مردم بلخ در مجلس به صورت جداگانه در صحبت های شان تاکید نمودند که مبارزه با مواد مخدر و پدیده اعتیاد مسوولیت همه شهروندان است و شهروند معتاد ما مریض است و باید برای تداوی آن تلاش صورت گیرد.

همچنین داکتر میرویس ربیع رییس صحت عامه ولایت بلخ ظمن قدردانی از دیدار وزیر مبارزه با مواد مخدر و هیات همراه شان از شفاخانه 100 تداوی معتادان بلخ گفت: متاسفانه 100 بستر این شفاخانه همیش از مریضان داخل بستر پر بوده و حتی بیشتر از آن نیز ما معتادان را بستری نموده ایم.

در عین حال داکتر ربیع به وزیر مبارزه با مواد مخدر وعده سپرد تا برای بستری شدن معتادان زن یک تعمیر جداگانه مد نظر گیرد.

از سوی هم در دیدار جداگانه که وزیر مبارزه با مواد مخدر و هیات همراه شان از مدیریت پولیس مبارزه با مواد مخدر ولایت بلخ به عمل آوردند، با منسوبان این مدیریت از نزدیک دیدار و گفتگو نمودند.

نخست مدیر پولیس مبارزه با مواد مخدر ولایت بلخ از تشریف آوری و دیدار وزیر مبارزه با مواد مخدر از این مدیریت قدردانی و تشکر نمود و از تلاش های شبانه روزی منسوبان پولیس مبارزه با مواد مخدر ولایت بلخ در امر شناسایی و بازداشت قاچاقچیان، تولیدکنندگان مواد مخدر و ضبط مواد مخدر به وزیر مبارزه با مواد مخدر اطمینان داد.

در ادامه وزیر مبارزه با مواد مخدر خطاب به این منسوبان پولیس گفت: نقش نیروهای تنفیذ قانون و حفظ نظم عامه در مبارزه با مواد مخدر، شناسایی و بازداشت عاملان مواد مخدر و کشف و ضبط مواد مخدر، بخش مهم از حوزه مبارزه با مواد مخدر است و ما از تلاش های شما و منسوبان بیدار کشور که در راستای این هدف نیک به مردم و کشور خدمتگزاری می نمایند تقدیر و تشکر می کنیم.

در ادامه وزیر مبارزه با مواد مخدر و هیات همراه شان از جریان کار اعمار تالار بزرگ کنفرانس که در چهارچوب برنامه "تقدیر از اجراات خوب" وزارت مبارزه با مواد مخدر به ارزش 2.4 میلیون دالر در شهر مزار شریف در حال ساخت است، دیدن نمود.

وزیر مبارزه با مواد مخدر از پیشرفت در کار این تالار ابراز خرسندی نموده تاکید کرد که روند ساخت آن هر چه بیشتر تسریع شود تا در آینده نزدیک آماده بهره برداری گردد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.