کشته و زخمی شدن نزدیک به ۴۰ طالب در ولایت سرپل

مقامات امنیتی ولایت سرپل خبر می دهند که شب گذشته بر اثر کمین نیروهای خیزش مردمی در منطقه میرزا ولنگ ولسوالی صیاد این ولایت نزدیک به ۴۰ تن از طالبان مسلح کشته و زخمی شده اند.

نورحبیب گلبهاری فرمانده امنیه ولایت سرپل در تماس تیلفونی به خبرگزاری جمهور تعداد کشته ها و زخمی های طالب را ۳۳ نفر عنوان نموده که از این میان ۱۴ جنازه آنان در میدان نبرد باقی مانده و بقیه کشته ها و زخمی ها را توانسته اند با خودشان انتقال بدهند.
اما یک منبع محلی تعداد کشته شدگان را از این هم بیشتر دانسته و می افزاید که مردم محل همین اکنون در جستجوی جنازه های آنان در اطراف منطقه کمین هستند؛ طبق گفته اهالی ممکن است تعداد کشته تلفات طالبان به ۵۰ تن برسد.
آقای گلبهاری همچنین از آغاز عملیات نیروهای امنیتی در ولسوالی سوزمه قلعه این ولایت خبر داده و بیان داشت: تا ساعاتی دیگر عملیات آنان جهت بازپس گیری مناطقی که هفته گذشته در جریان معامله دو تن از فرماندهان پولیس محلی به تصرف طالبان در آمده بود، آغاز خواهد شد.
گفته می شود که در کمین شب گذشته، به نیروهای خیزش مردمی هیچگونه آسیبی نرسیده و در نتیجه آن راه مواصلاتی ولسوالی کوهستانات که از روز گذشته مسدود شده بود؛ باز شده و تمامی مناطق از دست رفته نیز به تصرف نیروهای دولتی درآمده است.
قابل یادآوری است که روز جمعه هنگامی که سربازان پولیس محلی در منطقه آقسوی ولسوالی صیاد به نماز جمعه رفته بودند؛ طالبان محل از فرصت استفاده نموده و چند تن از آنان را همراه با سایر نمازگزاران به قتل رسانیده و قریه آقسوی و دره میرزا ولنگ
را نیز به تصرف درآورده بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.