کانادا: نشست وارسا برای افغانستان مهم است

حکومت افغانستان می گوید: جهت اشتراک در کنفرانس وارسا کارهای مقدماتی انجام شده است و از جهانیان خواسته های مشخص خواهند داشت.

در این نشست ها سران و وزیران خارجه کشورها در رابطه حمایت از نیروهای افغانستان، بازسازی و در بخش بهبود بخشیدن اقتصاد افغانستان تعهدات جدید خواهند کرد.

به نقل از برنامه اقتصادی، دیبوره ان لیونس سفیر کانادا، نشست آینده وارسا را برای افغانستان مهم خواند و گفت: کارها هنوز هم باقی اند، طی 9 ماه آینده کنفرانس وارسا برگزار خواهد شد کنفرانس که برای آینده افغانستان بسیار مهم است. ما بر تعهدات خود در قبال افغانستان تاکید می ورزیم و برای بیشرفت و ترقی افغانستان به کمک های خود ادامه خواهیم داد.

از سوی دیگر سرپرست وزارت دفاع می گوید: به شمول گروهای القاعده، داعش و طالبان تقریبا 30 گروه تروریستی در کشور و منطقه جهت رسیدن به اهداف تمویل کننده های شان در حال جنگیدن هستند.

قابل ذکر است که شهرهای وارسا و بروکسل در سال 2016 میزبان دو نشست بین المللی خواهد بود، قبل از این نیز در همچو کنفرانس ها جهت تجهیز و توانمند ساختن نیرواهای افغانستان تعهداد شده است اما این تعهدات تنها روی کاغذ باقی مانده اند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.