پلیس اسرائیل ورود اعضاء کنست به مسجدالاقصی را ممنوع کرد

به گزارش پایگاه خبری صهیونیستی"المصدر"، "بنتسی ساو"، رئیس کل پلیس اسرائیل در نامه ای به "یولی ادلشتاین" رئیس کِنِست از تمام نمایندگان خواسته از ورود به مسجدالاقصی و حتی اعلام قصد ورود به آن خودداری نمایند.

"ساو" اظهار داشته در پی افراطی گرائی های  هفته های گذشته که نتایج آن را اخیرا در قالب آشوبگری و عملیات های تروریستی در قدس، کرانه باختری و سایر نقاط مشاهده می کنیم، معتقدم که دیدار اعضا کِنِست از مسجدالاقصی در این برهه زمانی به افزایش افراط گرائی می انجامد، امری که به احتمال فراوان بر وضعیت امنیتی سایر شهرها اثرگذار خواهد بود. 
وی افزود به علت مسئولیت پلیس در جهت حفظ امنیت افراد و اموال و بنا بر اختیارات مشخص من در فرماندهی پلیس، و با توجه به نظر مشاور قضائی دولت، تصمیم به ممنوعیت دیدار اعضاء کِنِست از مسجدالاقصی و حتی اعلام آن به دیگران گرفتم.
یادآور می شود هفته گذشته "ادلشتاین" رئیس کِنِست از نمایندگان خواست وارد مسجدالاقصی نشوند، امری که در پی توافق "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی و "جان کری" وزیر خارجه آمریکا اعلام شد. پس از آن، "نتانیاهو" اعلام داشت تنها مسلمانان حق نماز گذاردن در مسجدالاقصی را دارند و پیروان سایر ادیان تنها می توانند از این مسجد، دیدن کنند.


این در حالی است که در گذشته، "ادلشتاین" به تصمیم "یوحنان دانینو"، رئیس وقت پلیس اسرائیل  مبنی بر ممنوعیت ورود به مسجدالاقصی اعتراض کرده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.