تظاهرات هزاران اسرائیلی در اعتراض به طرح گاز طبیعی در سراسر این کشور

در تل¬آویو، بیت¬المقدس، حیفا، بئر شوع، زیخرون یعقوب (Zichron Ya''akov)، روش پینا (Rosh Pina)، ناصره علیا (Nazareth Illit) و کریات شمونا (KiryatShmona) تظاهراتی انجام گرفت.

هزاران تن با هدف مخالفت با تصویب قریب¬الوقوع طرح گاز طبیعی توسط دولت، در تظاهرات غروب روز شنبه (23 آبان)، شرکت نمودند.
در تل¬آویو چند هزار معترض، از میدان هابیما (Kikar Habima) در مرکز به سوی شمال شهر براه افتادند. بیش از هزار نفر در حیفا، 500 نفر در بیت¬المقدس، 200 نفر در زیخرون یعقوب و 100 نفر در روش¬پینا در خیابان¬ها حضور یافتند. ده¬ها تن دیگر نیز در شهرهای ناصره علیا و کریات شمونا در شمال کشور، در این تظاهرات شرکت نمودند.
معترضان تابلوهایی در دست داشتند که روی آن¬ها نوشته شده بود: «دزدی کافی است»؛ «ما ساکت نخواهیم شد» و «شفاف¬سازی». آن¬ها در طول این راهپیمایی شعارهایی بر علیه «سرقت گاز» و علیه غول¬های اقتصادی سر دادند.
تظاهرات در تل¬آویو پس از گرامی¬داشتن یاد کشته¬شدگان در حمله تروریستی روز جمعه (22 آبان) پاریس و حمله مسلحانه در جنوب الخلیل، آغاز گردید.
باید متذکر گردید در طول تظاهراتی که هفته قبل در تل¬آویو برگزار شده بود، چندین تن از تظاهرکنندگان که قصد داشتند آزاد راه عیالون (Ayalon) را مسدود نمایند، دستگیر شدند.
مور گیلبوآ (Mor Gilboa) رهبر جنبش مسیر سبز (Green Course)، گفت: «هفته گذشته پلیس از من بازجویی نمود، زیرا گفته بودم که این تظاهرات، بزرگ¬ترین تجمع از تابستان 2011 بوده است.»
گیبولا ادامه داد: «2 فعال دیگر نیز از بئر شوع، و تل¬آویو، به همین دلیل مورد بازجویی قرار گرفتند.»
وی افزود: «چیزی که باید متوقف شود، دزدی گاز است، نه اعتراضات ما! اکنون بزرگ¬ترین نبرد اقتصادی، اجتماعی و محیطی در نسل ما بوقوع پیوسته است.»
او اظهار داشت: «ما نمی¬توانیم زمانی که آینده ما در حال سرقت شدن است، سکوت نماییم، زیرا این آینده متعلق به نسل¬های آینده ما بوده که می¬خواهند در این کشور زندگی کنند.»
گاز طبیعی، یک منبع طبیعی ملی است و باید در اختیار مردم باشد. ما تقاضا می¬کنیم نرخ گاز در بازار تنظیم و به میزان حداکثر 3 دلار در ازای هر واحد، تنظیم گردد.»

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.