تجهیز ناوگان هواپیماهای مسافربری رژیم صهیونیستی به سیستم‌های هدایت‌شونده‌ی ضد مادون قرمز

هواپیمایی روسیه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی قصد دارد هواپیماهایش را به سیستم‌های هدایت‌شونده‌ی ضد مادون قرمز (سیستم DIRCM) به منظور مقابله با تهدیدات احتمالی از جانب پدافند هوایی موشکی قابل‌حمل، مجهز کند.

سند مربوطه با امضای مدیرکل هواپیمایی مسافربری رژیم صهیونیستی، در سایت هواپیمایی روسیه درج شده است.
در این متن گفته می‌شود «این تصمیم در پاسخ به گسترش روزافزون این قبیل سلاح‌ها که به وفور در اختیار انجمن‌های غیر دولتی نیز قرار گرفته‌اند، اتخاذ شده است. برخی از این انجمن‌ها در حمله به هواپیماهای غیرنظامی شرکت داشته‌اند، به عنوان مثال حمله به بوئینگ 757 شرکت هواپیمایی اسرائیلی ارکیا در تاریخ 28 نوامبر سال 2002 هنگام پرواز از فرودگاه بین‎المللی موئی (کنیا)».
طبق این گزارش، سیستم DIRCM در حال حاضر روند اخذ گواهینامه‌های تکمیلی تحت سرپرستی اداره‌کل هواپیمایی رژیم صهیونیستی به منظور نشان دادن انطباق آن با استانداردهای سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری و با مقررات رژیم صهیونیستی را می‌گذراند.
برای این برنامه، سیستم C-MUSIC (مخفف عبارت سیستم تجاری ضد مادون قرمز چند طیفی) انتخاب شده است. در نامه‌ی مزبور، طرز کار آن توضیح داده شده است «پرتو لیزر تولید شده توسط سیستم، حمله‌ی موشک پرتاب شده به سوی هواپیما را خنثی نموده و موشک را وادار به تغییر مسیر می‌کند».

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.