داعش نمی تواند تهدیدی برای هند باشد

بنا به گزارش صدای آمریکا به دنبال انتشار اخبار تهدید گروه های تروریستی موسوم به داعش(ISIS) مبنی بر گسترش اقدامات تروریستی در هند، مسلمانان این کشور به راهپیمایی و تجمع علیه این گروه تروریستی پرداختند.

آن ها در در راهپیمایی و تجمعات خود با شعارهایی نظیر داعش هیچ ارتباطی به اسلام و مسلمانان ندارد و داعش دشمن اسلام است اعتراض خود را نسبت به این گروه تروریستی نشان دادند. بنا به گزارش ایندین اکسپرس نیز، در بیانیه های اخیر که توسط داعش منتشر شده است اینگونه عنوان می شود که داعش پس از عراق و سوریه قصد گسترش اقدامات تروریستی خود در کشور های نظیر هند، پاکستان، بنگلادش، افغانستان و سایر کشورهای منطقه دارد. افزایش پرچم های سیاه گروه تروریستی داعش در هند و بیانیه این گروه، مسلمانان هند را بر آن داشت تا دولت حاکم به رهبری حزب ناسیونالیست هندو (بهاراتیا جاناتا) را وادار به راه اندازی گروه های جهادی علیه داعش نماید.
وزیر کشور اسبق هند هری بایی چودری در رابطه با تهدیدهای اخیر داعش اذعان داشت دولت می بایست تهدیدات داعش را جدی قلمداد کند. وی همچنین ماه گذشته به تمام ایالاتی که مورد تهدید داعش قرار گرفته بودند نسبت به اقدامات تروریستی جدید هشدار داد. پیشتر مسلمانان هند در یک گردهمایی که در روز پنجشنبه 3 دسامبر2015 (12 آذر)در دهلی نو برگزرا می شد، بیانیه ای را به تصویب رساندند که بر مبنای آن دولت از مواضع محکم مسلمانان علیه داعش حمایت نماید. مسلمانانی که در این گردهمایی شرکت کرده بودند از فرقه های شیعه و سنی بودند. علاوه بر مسلمانان هند دیپلمات هایی از سوریه، ایران، عراق، روسیه و رهبرانی از سایر جوامع مذهبی هند حضور داشتند.
بلال حسین مسلمان شیعی مذهب عضو کمیته برگزاری این گردهمایی در گفتگو با صدای آمریکا(VOA) گفت: ما روز (3 دسامبر) را به عنوان روز مبارزه با تروریسم تعیین کرده ایم و در حضور بیش از سیصد و پنجاه هزار نفر این بیانیه را تصویب می کنیم و می گوییم ما، مسلمانان هند دربرابر تهدیدات گروه تروریستی داعش تا آخر می ایستیم و علیه آنها مبارزه خواهیم کرد.
ظفرالاسلام خان، رئیس مجلس مشورتی آل اندیا مسلم (AIMMM) در دهلی نو نیز با بیان اینکه داعش هیچ ربطی به اسلام و مسلمانان ندارد، اعتراض خود را به اقدامات احتمالی این گروه تروریستی در هند نشان داده بود. ظفرالاسلام در ادامه با اشاره به نوع لباس ها و اقدامات گروه تروریستی داعش بیان کرد نوع لباس هاو عقاید داعش منطبق بر اصول اسلامی نیست و به هیچ وجه اسلام این اقدامات را تایید نمی کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.