ادعای گمراه کننده و بی اساس حضور داعش در هند

بنا به گزارش The milli Gazette سایت اختصاصی مجلس مشورتی آل اندیا مسلم مجلس مشورتی آل اندیا مسلم (AIMMM)، گزارش رسانه ها مبنی بر حضور سازمان های تروریستی داعش ISIS در هند را بی پایه و اساس و گمراه کننده عنوان کرد.

به گفته معصوم مرادآبادی معاون و سخنگوی مجلس مشورتی آل اندیا مسلم هند AIMMM، پس از نشستی که در سه شنبه شب 8 دسامبر 2015 برگزار شد، مجلس مشورتی بیانیه ای مطبوعاتی صادر نمود که در این بیانیه آمده است این مجلس در خصوص برخی از گزارشات تائید نشده و غیرموثق مبنی بر حضور سازمان های تروریستی داعش در هند که از رسانه ها در حال نشر است ابراز نگرانی می کند. درست زمانی که بارها دولت هند اعلام کرده است هیچ مدرکی دال بر حضور داعش در هندوجود ندارد، این رسانه ها به نقل از سازمان های امنیتی ادعا می کنند گروه تروریستی داعش قصد تعرض و انجام عملیات در بین جامعه مسلمانان هند را دارد.
سخنگوی ارتش هند در جامو و کشمیر تصریح نمود حضور داعش در کشمیر کاملا بی اساس و شایعه ای بیش نیست. به اعتقاد مجلس مشورتی آل اندیا مسلم، هدف از انتشار این گزارشات کذب، گسترش شک و سوء ظن نسبت به جوانان مسلمان است که بهانه ای برای دستگیری دسته جمعی آنها خواهد بود. مجلس مشورتی آل اندیا مسلم از مسلمانان هند خواست تا در مورد چنین گزارشاتی هشیار باشند، همچنین گروه های مختلف اسلامی و سایر جوامع مختلف هند باید متفق القول داعش و القاعده را غیر اسلامی دانسته و آن ها را محکوم نمایند و همواره در برابر هرگونه نفوذ گروه های تروریستی به خاک کشور آماده مبارزه باشند.
این نشست در دهلی برگزار می شد و گروه های مختلفی از اقصی نقاط کشور در این نشست حضور داشتند. اعضایی که از لکنو در این نشست شرکت می کردند بیانیه ای مبنی بر محکوم کردن اقدامات تروریستی از جمله، حمله تروریستی 13 نوامبر در پاریس ارائه نمودند. در این بیانیه آمده است: ما تمامی نیروهایی که چه در داخل و چه درخارج از کشور در راه اندازی، آموزش، حمایت مالی و هرگونه پشتیبانی از سازمان های تروریستی مانند القاعده، داعش، بوکو حرام و لشکر طیبه فعالیت می کنند، محکوم کرده، و از آنها اعلام برائت می کنیم. همچنین در ادامه بیانیه آمده است، گروه هایی از قبیل فلسطینیان که برای آزاد سازی سرزمین های اشغالی خود تلاش می نمایند تروریست محسوب نمی شوند و باید سرنگونی اشغالگران خارجی و بیرون راندن آنها از خاک خود، به عنوان حق طبیعی آنها در نظر گرفته شود.
در این نشست دکتر ظفرالاسلام خان، رئیس مجلس مشورتی هند، محمد جعفر، مجتبی فاروق و منظور احمد (اعضای سابق اداره پلیس هند)، معاونین مجلس مشورتی هند ، پروفسور محمد سلیمان معصوم مرادآبادی و مفتی اطهر رحمان قاسمی، همچنین دبیر مجلس مشورتی، سید منصور آقا، دکتر سید احمد خان، شاه فیصل، پروفسور همایون مراد، عرفان الله خان و ...حضور داشتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.